مشهد؛

سند ملی آموزش ایران مورد تائید یونسکو قرار گرفت

معاون مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سند ملی آموزش ایران که توسط وزارتخانه تدوین شده است مورد تائید سازمان یونسکو قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی اسدی امروز در جمع آموزش یاران تربت جام که در سالن تربیت آموزش و پرورش برگزار شد افزود: آموزش ها باید کیفی و مادام العمر باشد و یکی از شاخصه های توسعه کشور سواد آموزی است.

وی گفت: شعار محوری یونسکو برای سال ۲۰۳۰ آموزش برای همه است که تقریبا در کشور ما این اتفاق رخ داده است که شاخصه های حصول اطمینان ازآموزش کیفی فراگیر و عادلانه و همچنین اشاعه فرصت های یادگیری مداوم برای همه از اهداف این سازمان است.

معاون سواد آموزی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بی سوادی در کشور طی دو سال آینده به اتمام می رسد که در حال حاضر ۹۸/۸در صد مردم ایران باسواد هستند.

مصطفی اسدی با اشاره به رویکرد های راهبردی برنامه آموزش گفت: تقویت سیاست ها، طرح ها، قوانین و نظام ها، تاکید بر برابری، فراگیر بودن و برابری جنسیتی ، تمرکز بر کیفیت و یاد گیری ، ترویج یاد گیری مادام العمر و پرداختن به آموزش در شرایط اضطراری از جمله رویکرد های راهبردی برنامه آموزش می باشد.

فرماندار تربت جام هم در این جلسه گفت: آموزشیاران با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق در تبیین رسالت و سیاست های دولت تلاش کنند.

علی رستمی افزود: در این شهرستان عقلای اصول گرا و اصلاح طلب پشت سر نظام به صورت همدلی و هم گرایی در جهت تقویت حاکمیت تلاش می کنند.

رئیس آموزش پرورش تربت جام در ادامه این جلسه گفت: نگاه بلند حضرت امام (ره) در اهمیت سواد آموزی عزت ، اقتدار و قدرت را با ترویج کسب علم وسواد برای کشور به ارمغان آورد.

محمد رضا کامیابی افزود: با توجه به اینکه دو سال آینده موضوعی با عنوان آموزش بی سودان نخواهیم داشت باید به سمت وسوی اشتغال و کار آفرینی پیش برویم.

انتهای پیام//س.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.