حجت الاسلام و المسلمین نواب:

اسلام هیچ تبعیضی بین پیامبران الهی قائل نیست

بیش از 80 آیه در قرآن به کلماتی چون؛ عیسی، ابن مریم، عیسی بن مریم و... اشاره دارد، در واقع اسلام هیچ تبعیضی بین پیامبران الهی قائل نیست.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با آغاز سال نو میلادی، مراسم رونمایی از سه کتاب «محبت الهی» نوشته الهام غزازانی، «انتخاب، اسلام و مسیحیت» نوشته احمد دیدات و ترجمه فاطمه فضائلی و احمد فضائلی و کتاب «عیسی(ع) و اخلاق » نوشته محمدرضا زیبایی‌نژاد در حوزه اسلام و مسیحیت، عصر امروز (چهاردهم دی ماه)، با حضور حجت الاسلام و المسلمين سید ابوالحسن نواب رییس دانشگاه ادیان و مذهب، اندیشمندان حوزه ادیان، مؤلفان و مترجمان کتب و اهالی فرهنگ و اندیشه برگزار شد.  
 
مجید بلالی مدیر عامل انتشارات سروش در ابتدای این مراسم ضمن تشکر و تقدیر از زحمات گرانقدر نویسندگان و مترجمان این سه کتب گفت: در این چند روز که مصادف با میلاد حضرت مسیح (ع) است، گزارشی از خبرگزاری فرانسه دیدم که درباره اقلیت‌های مذهبی ایران به تصویر کشیده شده بود و بسیار خوشحال شدم که در آن گزارش ایران جزو امن‌ترین منطقه خاورمیانه برای زندگی مسیحیان و ارامنه عنوان شد. 

وی افزود: همه پیامبران و ادیان الهی برای مصالحه و حیات طیبه دنیوی و اخروی انسانها آمدند تا در کنار یکدیگر زندگی بهتری داشته باشند.  
 
همچنین در ادامه این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین نواب با بیان تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) گفت: همه ما می‌دانیم که تمام پیامبران معلمان ما هستند، از جمله ویژگی‌های مومنان خدا آن است که به هنگام روی آوردن به اسلام به تمامی پیامبران پیشین هم ایمان بیاورند. بر همین اساس همه پیروان خداوند در ادیان مختلف مسلمان به معنی تسلیم شدن هستند و فقط در انجام شرایع و مجموعه قوانین خود در اسلام، مسیحیت و یهود باهم فرق دارند.  

وی در ادامه در خصوص کتاب «اسلام و اخلاق» نوشته زیبایی‌نژاد بیان کرد: در زمانه‌ای که هجمه‌های دشمن به سوی اسلام است و تمام حرکت گروه‌های مختلف تروریستی به این سمت است، یکی از بهترین کارهایی که انتشارات سروش می‌توانست انجام دهد چاپ و نشر این سه کتاب بود.  

حجت الاسلام و المسلمين نواب درباره روایات و احادیث ائمه معصوم (ع) در خصوص حضرت عیسی (ع) اظهار داشت: ما در روایات و احادیث معصومین (ع) خود به کررات می‌بینیم که از حضرت عیسی مسیح (ع) نقل کرده‌‎اند و این کتاب با آوردن نقل قول از ائمه معصومین (ع) به نکته زیبای درهم تنیده شدن ادیان اشاره کرده است.  

وی افزود: اکثریت جهان پیرو حضرت عیسی (ع) هستند و ما مسلمانان در کتاب خود قرآن بیش از 80 آیه داریم که به کلماتی چون؛  عیسی، ابن مریم، عیسی بن مریم و... اشاره داشته است. در واقع اسلام هیچ تبعیضی بین پیامبران الهی قائل نیست. 

حجت الاسلام و المسلمین نواب در پایان صحبت‌های خود پیرامون کتاب انتخاب اسلام و مسیحیت توضیح داد: احمدحسین دیدات از جمله بزرگانی بود که تاب ستم‌های فراماسونی و فرقه‌های جور زمان را تحمل نکرد و در مقابل استبداد ایستاد.  
 
در پایان ضمن برگزاری آیین رونمایی از سه کتاب محبت الهی، اسلام واخلاق و انتخاب اسلام و مسیحیت، احمد فضائلی و فاطمه فضائلی دو مترجم کتاب انتخاب اسلام و مسیحیت از انگیزه‌های خود برای ترجمه این کتاب گفتند و الهام غزازانی با تشکر از خانواده و استادان خود درباره یافتن وجه اشتراک میان کتاب عهد جدید و قرآن اشاره کرد.  
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار