اعتراض پناهجویان به شرایط نامناسب زندگی در اردوگاه‌های ایتالیا

پناهجویان در ایتالیا به شرایط نامناسب زندگی در اردوگاه‌ها اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای بی سی نیوز، روز سه شنبه ساکنان یک اردوگاه پناهجویان نزدیک ونیز ایتالیا به شرایط نامناسب خود اعتراض کردند. این اعتراضات با مداخله پلیس ایتالیا پایان یافت. 

این اعتراضات به دنبال ارائه نشدن کمک های درمانی به یک زن 25 ساله و فوت وی پس از رسیدن آمبولانس برپا شد. مرگ وی بهانه ای برای آغاز اعتراضات نسبت به وضع نامناسب اردوگاه بود. پناهجویان از سوءرفتار کارمندان این مرکز، ارائه نشدن کمک های درمانی و همچنین شرایط نامناسب زندگی شکایت داشتند. در جریان این اعتراض هیچ کس زخمی نشد و ماجرا با دخالت پلیس خاتمه یافت.

این اردوگاه پیشتر یک پادگان نظامی بوده که در حال حاضر به مأمن بیش از 1000 پناهجو تبدیل شده است. بیشتر این پناهجویان آفریقایی تبار هستند که به طور غیرقانونی با قاچاقچیان انسان از لیبی به ایتالیا آمده اند.

در یک اردوگاه دیگر در «ورونا» در شمال ایتالیا نیز گروهی از پناهجویان با آتش زدن سطل های زباله و مسدود کردن مسیر رفت و آمد به شرایط نامناسب زندگی در مرکز نگهداری پناهجویان این شهر اعتراض کردند. شهردار ورونا این اعتراضات را غیرقابل قبول دانست و از مقامات این کشور خواست تا از خدمت رسانی به سازمان دهندگان این اعتراضات خودداری کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار