سازمان پزشکان بدون مرز، پلیس فرانسه را به سرقت پتوی پناهجویان و رفتار خشونت‌آمیز با آنها متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ سازمان پزشکان بدون مرز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن آزار و اذیت‌ و خشونت‌های پلیس علیه مهاجران در خیابان‌های پاریس، خواستار توقف این روند شد.

این سازمان با صدور بیانیه‌ای خشونت‌های پلیس فرانسه علیه پناهجویان را غیرقبول دانسته و اعلام کرد اقداماتی مانند سرقت پتوی پناهجویان در هوای سرد زمستان جان آنها را به خطر  می‌اندازد. 

در بیانیه سازمان پزشکان بدون مرز همچنین آمده است: "شونت‌های پلیس علیه صدها نفر از مهاجران سرگردان در پایتخت فرانسه غیرانسانی است. پلیس‌های فرانسوی با گرفتن پتوهای پناهجویان و استفاده از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن آنها اقدام به آزار و اذیت مهاجران می‌کنند. این اقدامات غیرقابل قبول، زندگی و جان مهاجران را به مخاطره می‌اندازد."

انتقاد سازمان پزشکان بدون مرز از خشونت‌های پلیس علیه پناهجویان در حالی مطرح می‌شود که صدها نفر از مردم فرانسه چندی پیش در اعتراض به رویکرد دولت فرانسه در قبال مهاجران و اعلام حمایت از آنها اقدام به برگزاری تظاهرات در پاریس کرده بودند. 

احزاب راست و راست افراطی در اروپای غربی و به ویژه در فرانسه همواره بر حفظ منافع ملی و محکم نگه داشتن مرزها تاکید داشته‌اند و حزب جبهه ملی فرانسه به عنوان یکی از احزاب راست افراطی این کشور بارها بر اخراج مهاجران از فرانسه تأکید داشته و بیکاری فزاینده در این کشور را نتیجه حضور بدون محدودیت اتباع خارجی‌ در این کشور عنوان کرده است.

"برونو لورو"، وزیر کشور فرانسه، روز گذشته از عملکرد پلیس این کشور دفاع کرد و گفت: "نباید پلیس را بابت عمل به وظایفش مورد بازخواست قرار دهیم. من با دیدگاه پزشکان بدون مرز مخالف هستم. کاری که پلیس فرانسه انجام می‌دهد ایجاد سرپناه برای مردم آسیب‌پذیر است. آنها در برابر هرج و مرج قاطع عمل می‌کنند. پلیس وظیفه دارد پناهجویان را به سمت اردوگاه‌هایی که برای آنها درنظر گرفته شده هدایت کند. پناهجویان مجاز به زندگی در کنار خیابان‌های پاریس نیستند."

پلیس فرانسه در ماه نوامبر اردوگاه کاله را تخریب و هزاران پناهجوی ساکن در آن را آواره کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار