مشهد؛

حفاظت از کمر مقبولا و احیای قلعه تاریخی طرقبه

جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بینالود با تاکید بر حفاظت از منطقه باستانی کمر مقبولا و احیای قلعه تاریخی طرقبه تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: پارک طبیعی کمرمقبولا با ویژگی های خاص تاریخی و زمین شناختی یکی از مناطق ویژه گردشگری در سطح ملی است.
محمد رکنی افزود: بر اساس قوانین و ضوابط مربوط به مناطق ملی، طبیعت گردی و گردشگری در این پارک ملی طبیعی، می تواند توسعه روز افزون داشته باشد.
وی از احیای قلعه تاریخی طرقبه یاد کرد و افزود: استفاده ازظرفیت های ناب میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی شهر طرقبه، اقتصاد برپایه گردشگری و توریسم را در این شهر، بیش از پیش ارتقا می بخشد.
جواهرزاده مسئول دبیرخانه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این جلسه از آمادگی دبیرخانه برای هرگونه همکاری در راستای بهبود وضعیت مناطق نمونه گردشگری خبر داد و گفت: آخرین وضعیت مناطق نمونه گردشگری در کارگروه استانی بررسی خواهد شد.
عضو هیات مدیره انجمن علمی طبیعت گردی ایران افزود: تشکیل این انجمن در شهرستان، توسعه مطالعات و پژوهش های کاربردی در حوزه مدیریت طبیعت گردی را به همراه دارد.
انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار