همایش بررسی راهکارهای پیشگیری از طلاق و اختلافات خانوادگی در رامشیر برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛در همایشی با حضور سعید فیوضی فرماندار رامشیر و عبدالله فرخی رییس دادگستری شهرستان راهکارهای پیشگیری از طلاق و اختلافات خانوادگی در رامشیر بررسی شد.

فیوضی فرماندار رامشیر در این همایش با بیان اینکه طلاق از جمله مهم ترین آسیب اجتماعی به شمار می رود  گفت: طلاق در تمام طبقات اجتماعی رو به افزایش است  و تنها مختص اقشار مرفه یا ضعیف جامعه نمی باشد به همین دلیل ضرورت دارد دستگاههای فرهنگی بیش از پیش به این معضل اجتماعی توجه نمایند ودر جهت کاهش این آسیب اجتماعی گام بردارند.

سعید فیوضی افزود : اراده افراد می تواند نقش اصلی در کاهش اختلافات خانوادگی داشته باشد لذا ارائه آموزش های لازم به زوجین و خانواده ها امری مهم و ضروری به شمار می آید.

رییس دادگستری شهرستان نیز در این همایش با اشاره به افزایش آمار طلاق در شهرستان ، اظهار داشت: از سه سال پیش پرونده های مربوط به طلاق در شهرستان روند افزایشی پیدا کرده اند و با توجه به اینکه شهرستان رامشیر دارای یک بافت عشایری و روستایی است این روند افزایشی بسیار نگران کننده است.

عبدالله فرخی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بیش از 120پرونده مربوط به طلاق در دادگستری شهرستان رسیدگی شد در حالی کل پرونده های مربوط طلاق  در سال قبل  کمتر از این تعداد بوده اند و این یک زنگ خطر است.

وی با بیان اینکه  بیش از 70 درصد طلاق ها از نوع توافقی می باشند اظهار داشت: علت اصلی افزایش آمار طلاق در شهرستان علاوه بر مسائل اقتصادی و فرهنگی،عدم شناخت صحیح زوجین از یکدیگر نیز می باشد که در این زمینه ضرورت دارد خانواده ها توجه ویژه ای  به این امرداشته باشند.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.