سهم نامشخص مسکن از بودجه 96

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود تاکید کمیسیون تلفیق برای اعمال توجه ویژه به حوزه مسکن هنوز سهم این بخش از بودجه سال آینده دقیق مشخص نشده است.

سید احسن علوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو  با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص توجه به بخش مسکن در برنامه ششم توسعه گفت:  بخش های آب و محیط زیست در اولویت برنامه ششم قرار دارد و به مسکن و پروژه های عمران توجه  زیادی نشده است اما با بررسی های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق مصوب شد تا بودجه بیشتری به بخش مسکن اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه 25 درصد از سرمایه های ملی در بخش مسکن هزینه می شود تصریح کرد: توجه به بخش مسکن بعنوان پیشران اقتصادی  می تواند صنایع وابسته به آن را به حرکت درآورد و موجب رونق اقتصادی گردد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص تامین منابع مالی برای بخش مسکن بیان کرد: در لایحه بودجه دولت منابع خاصی پیش بینی نشده و همانند برنامه پنجم توسعه منابع مالی این بخش از طریق تسهیلات بانکی تضمین خواهد شد.

علوی با اشاره به اینکه طرح های بهسازی،ساماندهی مناطق منفصل شهری وترمیم بافت های فرسوده از جمله مسائلی است که باید هرچه زودتر اجرایی شود، عنوان کرد: دولت در برنامه ششم توسعه موظف شد تا برای خانه دار شدن قشرهای آسیب پذیر، پروژه های حمایتی و احداث به شرط تملیک اقدامات موثری ترتیب دهد.

وی در پایان در خصوص پروژه مسکن مهر تاکید کرد: زیرساخت های مسکن مهر مانند مسجد،مدرسه و بیمارستان و راه ها باید هرچه سریع تر به بهره برداری برسد و در طول برنامه سه سال اول دولت آینده این موارد درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار