در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

تخصیص قطره چکانی پرداخت تسهیلات مسکن مهر از سوی بانک مسکن/ پایان مسکن مهر به دولت یازدهم نمی رسد

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران از همکاری نکردن بانک مسکن در پرداخت تسهیلات 40 میلیون تومانی مسکن مهر خبر داد و گفت: درصورتی که این شیوه تسهیلات ادامه یاید ساخت مسکن مهر تا دولت بعدی ادامه می یابد.

تخصیص قطره چکانی پرداخت تسهیلات مسکن مهر از سوی بانک مسکن/ پایان مسکن مهر به دولت یازدهم نمی رسدایرج رهبر عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات مسکن را مسکن مهر تشکیل می دهد ،گفت:در صورتیکه بخشی از مشکلات این طرح برطرف شود می توان به آینده بازار ساخت و ساز و مسکن امیدوار شد.

وی با اشاره به پرداخت 40 میلیون تومانی تسهیلات مسکن مهراز سوی بانک های عامل گفت: با توجه به اینکه بانک مرکزی باید سایر بانک های عامل را به پرداخت تسهیلات تشویق کند اما به نظر می رسد بانک مسکن به عنوان بانک عامل در ارائه تسهیلات همراهی نمی کند و اعتبارات را به صورت  قطره چکانی پرداخت می کند.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران تصریح کرد: تعهدات موجود در بانک مسکن از جمله تسهیلات 80 میلیون تومانی و صندوق یکم مسکن مقدار زیادی از اعتبارات را شامل می شود و همین موضوع باعث شده که بخش عمده ای از اعتبارات اختصاص یافته به مسکن مهر صرف این تسهیلات شود.

رهبر با بیان اینکه بیشترین مشکلات مسکن مهر در80 هزار واحد پردیس است افزود: در صورتی که پرداخت تسهیلات مسکن مهر به شیوه فعلی باشد مسکن مهر تا دولت بعدی ادامه پیدا می کند اما اگر شیوه پرداخت تسهیلات40 میلیون تومانی از سوی بانک مسکن اصلاح شود بخش عمده ای از واحدهای مسکن مهر در این دولت و بخش کوچک باقی مانده به دولت بعدی واگذار می شود.

عضو هئیت مدیره  انجمن انبوه سازان استان تهران با اعلام اینکه متاسفانه دولت و دستگاه های خدمات رسان از جمله اداره گاز برق آب هماهنگ نیستند و همکاری کافی با یکدیگر ندارند گفت: در حال حاضر در ماه یک میلیون و 700 هزار خانوار اقساط 200 هزار تومانی تسهیلات مسکن مهر پرداخت می کنند که در سال این میزان اقساط حدود 400 میلیارد تومان می شود اما بانک مسکن این میزان از برگشتی ها را به سمت سایر تسهیلات سوق می دهد.

وی در خصوص وضعیت مسکن مهر در پردیس نیز گفت: پیشرفت مسکن مهر در پردیس به 80 درصد رسیده که 20 درصد باقی مانده به دلیل نداشتن بودجه کافی عدم همکاری دستگاه های خدمات رسان به مرحله آماده سازی نرسیده است.

رهبر یاد آور شد در صورتی که دستگاه های خدمات رسان همکاری لازم را انجام دهند می توان امیدوار بود که مسکن مهر در پردیس در دولت یازدهم به پایان برسد.

عضو هئیت مدیره  انجمن انبوه سازان استان تهران به وضعیت ساخت و ساز مسکن در استان تهران اشاره کرد و گفت: وضعیت ساخت و ساز متاثر از کل اقتصاد کشور است و در حال حاضر 35 درصد از اقتصاد کشور را تشکیل می دهد در صورتی که قدرت خرید مردم  افزایش یابد می توان امیدوار بود که بازار ساخت و ساز نیز بهبود یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار