چین خطاب به ترامپ: دیگه توییت نذار!

پست‌های توییتری رئیس جمهور آمریکا در انتقاد از چین باعث خشم چینی‌ها شده به‌طوری‌که از او خواسته‌اند توییترش را تعطیل کند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چین از دونالد ترامپ خواسته است دیگر در توییتر مطلبی منتشر نکند. رئیس جمهور منتخب آمریکا اخیراً در توییتر پست‌هایی منتشر کرده که در آن حملات لفظی را علیه چین انجام داده است. تازه‌ترین پست او مربوط به رابطه چین و کره شمالی می‌شود. ترامپ در این پست نوشته بود "چین در تجارتی یک‌طرفه میزان زیادی از پول و ثروت آمریکا را دریافت می‌کند اما درباره کره شمالی هیچ کمکی به آمریکا نمی‌کند. این عالی است!".

چین خطاب به ترامپ: دیگر توییت نگذار

دزدی زیردریایی مسئله دیگری بود که ترامپ در توییتر آن را مطرح و چینی‌های را به دزدی متهم کرد و باعث شد چند روز بعد دولت چین زیردریایی مذکور را به آمریکا پس بدهد.

چین خطاب به ترامپ: دیگر توییت نگذار

مورد دیگری که خشم مقامات چینی را برانگیخت مکالمه تلفنی ترامپ با رئیس جمهور تایوان بود. ترامپ در توییتر به این دیدار اشاره کرد و آن را بسیار مفید خواند. از آنجایی که دو کشور چین و تایوان روابط چندان خوبی با هم ندارند این دیدار برای مدتی عصبانیت آشکار مقامات چینی را به دنبال داشت.

چین خطاب به ترامپ: دیگر توییت نگذار

دونالد ترامپ پس از پیروزی در انتخابات در برنامه‌ای تلویزیونی گفته بود پس از ورود به کاخ سفید فعالیت‌های توییتری‌اش را کم خواهد کرد اما سخنگوی آینده کاخ سفید اخیرا در اظهاراتی این موضوع را رد کرد و و با تأکید بر اینکه استفاده از توییتر بخش هیجان‌انگیز ریاست جمهوری این جمهوری‌خواه است گفت فعالیت توییتری او در دوران انتخابات هم ادامه خواهد داشت. طبق گفته سین اسپایسر، دونالد ترامپ با توییتر نتیجه گرفت و توانست رسانه‌های جریان حاکم را به هم بریزد.

گفتنی است استفاده از شبکه اجتماعی توییتر از سال 2009 در چین ممنوع است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار