کشاورزی در هفته ای که گذشت؛

پای میوه های قاچاق دوباره به میدان باز شد/ آرامش به بازار گوشت باز می گردد؟

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: از ابتدای هفته جاری پای برخی میوه های قاچاق حتی از آمریکا به بازار داخل باز شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از مهم ترین رویدادهای کشاورزی در هفته ی گذشته می توان به سیرصعودی  قیمت گوشت اشاره کرد که برخی از توزیع کنندگان خبر از نوسانات ساعتی قیمت ها در بازار می دانند.

از این رو شرکت پشتیبانی امور دام برای تعادل قیمت و جلوگیری از سودجویی دلالان اقدام به عرضه گوشت گرم گوسفندی با قیمت 31 هزار تومان در بازار کرد.

توزیع مجدد میوه های قاچاق حتی از آمریکا در خارج از میدان از دیگر اخبار مهم این حوزه است که با قیمت های نجومی در حال خرید و فروش هستند.

وزیر جهاد کشاورزی زنجیره تولید از مزرعه تا سفره را حلقه گمشده بخش کشاورزی می داند که براین اساس معتقد است که ایجاد زنجیره توسط افراد حقیقی و حقوقی امری بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که تولید بدون زنجیره اساسا بی فایده است.

گزارش هفتگی در حال تکمیل/


مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: سازمان شیلات به جای حمایت از تولیدکنندگان اقدام به واردات تیلاپیا در بازار کرده و این محصول سهم عمده ای از بازار قزل آلا را به خود اختصاص داده است.


علی رغم ادعای مسئولان برای توزیع گوشت گرم با قیمت 31 هزار تومان و برقراری تعادل در بازار اما هنوز این اتفاق صورت نگرفته است.


کارشناسان امر معتقدند امکان دستیابی به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی وجود دارد و تحقق این امر نیازمند تجربه، زمان و سرمایه گذاری است.


گزارش هفتگی در حال تکمیل/


رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: از ابتدای هفته جاری پای برخی میوه های قاچاق حتی از آمریکا به بازار داخل باز شده است.


استمرار در تاخیر آزادسازی واردات برنج، افزایش قیمت و کمبود برنج در بازار داخل را به همراه خواهد داشت.


رئیس توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: اقتصادی کردن، افزایش تولید و بهره وری و خودکفایی بسیاری از محصولات از جمله دستاوردهای مکانیزاسیون است .

گزارش هفتگی در حال تکمیل/


نائب رئیس شورای ملی زعفران گفت: در هفت ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل، صادرات زعفران با رشد 42 درصدی مواجه بود.


معاون وزیر جهاد کشارزی گفت: وزارتخانه در راستای تعادل بخشی به بازار گوشت طرح توزیع گوشت قرمز تازه گوسفندی را در دستور کار خود قرار داده است.


وزیر جهاد کشاورزی گفت: زنجیره تولید کشاورزی از مزرعه تا سفره حلقه گمشده این بخش بوده و باید گفت که تولید بدون این زنجیره بی فایده است.


گزارش هفتگی در حال تکمیل/


رئیس سازمان چای گفت: با توجه به کیفیت بالا چای تولیدی و افزایش 60 درصدی تولیدو استقبال مصرف کنندگان باید گفت که فروش چای کارخانه ها فراتر از حد انتظار بوده است.

انتهای پیام/









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار