افزایش بهای نفت با وجود تقویت ارزش دلار

تقویت ارزش دلار و تردیدها از پایبندی اوپک به توافق کاهش سطح تولید نفت، بهای طلای سیاه را همچنان تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بهای نفت روز جمعه با افزایش همراه بود؛ اما افزایش ارزش دلار و وجود تردید در خصوص پایبندی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به توافق حاصل شده برای کاهش سطح تولید باعث شد این افزایش بها اندک باشد. 

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 21 سنت افزایش به 57 دلار و 10 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 23 سنت افزایش، 53 دلار و 99 سنت در هر بشکه معامله شد.

انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا که نشان داد تعداد استخدام ها در ماه دسامبر سال گذشته میلادی آهسته تر پیش رفته؛ اما درآمد افراد بیشتر شده است، باعث افزایش ارزش دلار شد. با انتشار این گزارش، احتمال افزایش نرخ بهره بوسیله بانک مرکزی آمریکا هم بیشتر شده است. به دنبال افزایش ارزش دلار، کشورهای مختلف مجبور هستند نفت را با قیمت بالاتری خریداری کنند.

عربستان سعودی، ابوظبی و کویت تاکنون پایبندی خود را به توافق اوپک نشان داده اند؛ اما در کل ناظران حوزه نفت نسبت به پایبندی کلی اعضا به این توافق تردید دارند.

شرکت نفت و گاز آمریکایی "بیکر هیوز" روز گذشته اعلام کرد: شرکتهای انرژی آمریکایی برای دهمین هفته متوالی در هفته جاری به تعداد سکوهای نفتی افزوده‌اند و تعداد کل این سکوها در حال حاضر 529 مورد است که از دسامبر سال 2015 (آذر 94) به بالاترین سطح رسیده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار