6 دلیلی که بسیاری از جمهوریخواهان از ترامپ واهمه دارند

بسیاری از جمهوریخواهان و محافظه کاران آمریکایی به صورت علنی یا خصوصی، ترس و نگرانی خود را نسبت به خطراتی که دونالد ترامپ برای حزبشان یا کشور آمریکا دارد، اعلام کرده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چند دلیل عمده برای نگرانی و ترس جمهوریخواهان و محافظه کاران در خصوص خطراتی که دونالد ترامپ برای حزب آنها یا کشور آمریکا به وجود می آورد، وجود دارد.

نخست، ترامپ بارها احترام خود را نسبت به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرده است. این مساله به شدت جمهوریخواهان و همین طور دموکراتها را نگران کرده و زنگ خطر را برای آنها به صدا درآورده است.

دوم آنکه، ترامپ در حال همکاری یا هماهنگی با کسانی است که اکثر اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه بر این باورند که این افراد از ارزش ها و منافع آمریکایی، به شدت متنفر هستند. علاوه بر نشان دادن حمایت خود از دیدگاه های پوتین، دونالد ترامپ به ستایش از جولیان آسانژ موسس وبسایت ویکی لیکس پرداخته است، کسی که به شدت در بین دموکراتها و جمهوریخواهان منفور است.

تقریبا همه شبکه های تلویزیونی این تیتر بزرگ را نشان داده اند که "ترامپ در مساله اطلاعات آمریکا در روسیه، طرف آسانژ را گرفته است." روزنامه های مهم آمریکایی نیز تیترهای مشابهی را انتخاب کردند. نگرانی جمهوریخواهان، هماهنگی و اتحاد ترامپ با کسانی است که ارزش ها و منافع آمریکا را به رسمیت نشناخته و به شدت از آن نفرت دارند.

سوم، بسیاری از جمهوریخواهان و همین طور دموکراتها از این مساله نگران هستند که ترامپ بارها این مساله را رد کرده است که روسیه عامل اصلی حملات علیه دموکراسی آمریکا است، زمانی که ترامپ کل جامعه اطلاعاتی آمریکا را زیر سئوال می برد و از ان انتقاد می کند، جامعه اطلاعاتی که به این جمع بندی رسیده است که روسیه عامل اصلی حملات هکری به انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

بسیاری از جمهوریخواهان با دموکراتها هم عقیده هستند که این اقدامات ترامپ به شدت مخرب و غیرسازنده است و به امنیت ملی آمریکا لطمه می زند.

چهارم، بسیاری از جمهوریخواهان عمیقا نگران این واقعیت هستند که ترامپ اغلب اعلام می کند که چیزها درست نیستند. این بحث در بین بسیاری از روزنامه نگاران آمریکایی مطرح است که باید ترامپ را یک دروغگو نامید. چیزی که بدتر خواهد بود این است: اگر ترامپ صادقانه معتقد است که روسیه در حملات علیه دموکراسی ما نقش نداشته است، که در این صورت او نسبت به نقطه خطر امنیت ملی، توهم خواهد داشت، یا اینکه اصلا به این مساله اعتقاد ندارد، در این صورت او یک دروغگو خواهد بود؟ بسیاری از جمهوریخواهان و دموکراتها نسبت به اظهارات ترامپ ابراز نگرانی کرده اند.

پنجم، یک نگرانی عمیق در میان لیبرالها و فعالان آزادی های مدنی، از راستگراها و چپگراها وحود دارد که ترامپ تمایلات به شدت اقتدارگرایانه ای دارد. آیا رئیس جمهوری که دیکتاتورهای خارجی را تحسین کرده، می تواند تحمل صداهای مخالف را داشته باشد یا در برابر صداهای منتقد و مخالف که از او انتقاد می کنند، با خشم و خشونت برخورد خواهد کرد؟

ششم، آیا فرمانده نیروهای مسلح که با خشم درباره رهبران خارجی توییت منتشر می کند و با احساسات شدید علیه دیدگاه های مخالف واکنش نشان می دهد، ماشه یک جنگ غیر ضروری را و غیر عاقلانه را شلیک خواهد کرد؟
منبع: تسنیم
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار