قم؛

بی خطر بودن کف مشاهده شده در رودخانه قمرود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم انباشته‌ شدن کف زیاد در رودخانه قمرود را برای شهروندان بی‌خطر دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ جریان زمستانی آب قمرود که این روز‌ها می‌تواند عاملی برای نشاط و شادابی شهر باشد، با حاشیه‌هایی همراه شده است.

 سفید شدن رنگ آب و حجم جالب توجهی از کف که روی آب ایستاده نگرانی‌هایی برای مردم ایجاد کرده است. در فضای مجازی این موضوع با آلودگی شیمیایی رودخانه مطرح شده و تصاویر و فیلم‌هایی از آن دست به دست می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم گفت: آلودگی آب رودخانه محصول تصرف‌های غیرقانونی حریم رودخانه است.

حاج‌حسینی‌افزود: در شرایطی که حریم رودخانه را تصاحب کرده و برای آن سند هم صادر می‌کنند، وارد کردن فاضلاب به آب رودخانه موضوع چندان عجیبی نیست.

وی با انتقاد از ساخت‌وساز‌ها در مسیر رودخانه اظهار کرد: این‌که می‌گوییم حریم کیفی رودخانه باید مراعات شود به دلیل جلوگیری از این گونه اتفاق‌هاست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: رودخانه حریم کیفی دارد؛ یعنی سه منطقه از اطراف آن تعاریفی دارند که کاربری‌های خاصی باید در آن‌ها شکل گیرد.
 
حاج‌حسینی با اشاره به این‌که مشاهده کف نشان‌دهنده وجود دترجنت در آب رودخانه است ادامه داد: ممکن است بالادست فاضلاب خانگی وارد آب شده باشد یا یک قالیشویی فاضلاب را به رودخانه وارد کرده باشد که البته به دنبال شناسایی علت این موضوع هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم در عین حال تأکید کرد این کف خطری برای شهروندان ندارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار