بوشهر:

کنترل بیماری های دامی ناشی از خشکسالی

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از کنترل شیوع بیماری در دام ها در زمان بروز خشکسالی و کاهش بارش باران، با تلاش دامپزشکی و مشارکت دامداران، خبر داد.

کنترل بیماری های دامی ناشی از خشکسالی


به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مرتضی بحرانی ظهر امروز در نشست با مسئولان عشایر و جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه مقابله با بیماری‌های ناشی از خشکسالی مورد توجه دامپزشکی استان بوشهر قرار دارد اظهار داشت: این بیماری‌ها که برای دامداران به ویژه دام‌های عشایر مشکلاتی به بار می‌آورد طرح مبارزه با آن در مناطق عشایری استان بوشهر اجرایی شده است.

وی خشکسالی را یکی از چالش‌های پیش روی دامداری دانست و افزود: استان بوشهر سالها با پدیده خشکسالی مقابله می‌کند که در این وضعیت سیستم ایمنی دام‌ها کاهش می‌یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: برای مصونیت دام‌های استان بوشهر از بیماری‌های انگلی، شاربون و بیماری‌های تنفسی طرح‌های مورد نیاز مناطق دامی استان بوشهر تدوین و اجرایی شده است.

بحرانی با اشاره به پایان فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی دام‌های استان بوشهر خاطرنشان کرد: بیش از 630 هزار راس دام در فاز دوم واکسیناسیون سراسری تب برفکی در استان بوشهر واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه بیماری تب برفکی سبب کاهش تولید شیر و گوشت در دام‌ها می‌شود افزود: بیماری تب برفکی از جمله بیماری‌های ویروسی است که به سبب میزان واگیری بالا در دام سبب کاهش تولید شیر و گوشت می‌شود و خسارت‌های زیادی را به دامداران وارد می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر افزود: فاز دوم واکسیناسیون سراسری تب برفکی دام‌ها با حضور 26 اکیپ‌ در مدت زمان 35 روز انجام شد.

بحرانی با بیان اینکه در واکسیناسیون تب برفکی تعداد 608 هزار و 534 راس دام تحت پوشش قرار گرفتند افزود: در این طرح دام‌های روستایی و عشایری با اولویت دام عشایری و 25 هزار راس دام گاو واکسینه شدند.

انتهای پیام / ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.