دشتی:

مرحله سوم واکسیناسیون دامها

سرپرست شبکه دامپزشکی دشتی استان بوشهر از آغاز مرحله سوم واکسیناسیون رایگان جمعیت دامی گاو و گوساله این شهرستان علیه تب برفکی خبر داد.

مرحله سوم واکسیناسیون دامها
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد ایزدی افزود: در این عملیات با استفاده از دو اکیپ بخش دولتی، جمعیت دامی گاو و گوساله شهرستان دشتی علیه بیماری تب برفکی واکسینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: تب برفکی از جمله بیماریهای ویروسی بسیار عفونی و بشدت واگیر دار در نشخوارکنندگان است که درصد واگیری بالایی دارد و می تواند از طریق افت تولیدات دامی و ایجاد مرگ و میر و هزینه های درمان مسبب ضررهای اقتصادی فراوان در صنعت دامداری شود.

ایزدی اضافه کرد: با توجه به نقش تولیدات دامی در اقتصاد خانواده های روستایی حفاظت از سرمایه دامداران در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل سرلوحه کار دامپزشکی است.

وی بیان کرد: ماموران شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی با انجام واکسیناسیون رایگان از این سرمایه های تولید پروتئین دامی برای سفره های شهروندان حفاظت خواهند کرد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی از دامداران خواست ضمن رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه ای، در نقل و انتقال دامها از طریق اخذ گواهی حمل بهداشتی از دامپزشکی مبدا اقدام کنند تا از سلامت و ایمن بودن دام بواسطه سابقه واکسیناسیون اطمیان حاصل شود.

ایزدی یادآور شد: از ابتدای سال جاری و در دو مرحله تاکنون 2 هزارو 451 راس گاو و گوساله در شهرستان دشتی علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده است.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.