واکسینه شدن بیش از ۷ میلیون راس دام در بوشهر

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به واکسینه شدن بیش از ۷ میلیون راس دام در چهار سال اخیر، از سمپاشی بیش از ۴ میلیون متر مربع جایگاه دام خبر داد.

واکسینه شدن بیش از ۷ میلیون راس دام در بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مرتضی بحرانی در خصوص عملکرد ۴ ساله اخیر دامپزشکی استان بوشهر در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: بر اساس وظایف سازمانی دامپزشکی و برنامه های از پیش تعیین شده و اهمیت ویژه دولت تدبیر و امید به تامین و تضمین سلامت مردم در بخش‌های مختلف پیشگیری از وقوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، مبارزه با بیماری‌های واگیر دام، طیورو آبزیان و همچنین ارتقای بهداشت فرآورده‌های خام دامی(پروتئینی) با اهداف مشخصی فعالیت داشتیم.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر در خصوص واکسیناسیون جمعیت دامی استان در ۴ سال اخیر بیان داشت: طی برنامه‌های مدون در بخش پیشگیری از بیماری‌های مهم مشترک بین انسان و دام تعداد بیش از یک میلیون ۲۰۰ هزار راس دام بر علیه بیماری برسلوز(تب مالت) واکسینه شدند و همچنین به  بیش از ۱۲ هزار قلاده سگ نیز واکسن هاری تزریق شد.

بحرانی افزود: در بخش مبازره با بیماری‌های واگیر دامی نظیر آبله، تب برفکی، آنترتوکسمی، لمپی اسکین و ... بیش از شش میلیون ۳۵۷ هزار راس دام سبک و سنگین واکسینه شدند و همچنین در بخش مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام یک میلیون ۷۴۲ هزار راس دام و بیش از ۴ میلیون متر مربع جایگاه دام سمپاشی شدند.

وی گفت: انجام ارزیابی سالانه اثر بخشی واکسن بروسلوز در جمعیت گوسفند و بز و نتایج بسیار خوب در دقت و نوع عملیات بالا رفتن تیتر  اثر بخشی  واکسن بروسلوز در جمعیت دامی سبک، اجرای پروژه سالانه اندازه گیری شیوع بروسلوز(تب مالت) در جمعیت دامی سبک و سنگین استان به منظور  رهیافت برنامه ریزی کنترل بهتر بروسلوز و در نتیجه کنترل موثرتر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و بیماری‌های واگیر دامی از جمله دستاوردهای مهم دامپزشکی استان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.