اعلام آمادگی ايران برای ميزبانی مسابقات بين المللی آسيايی و منطقه ای

همزمان با نخستين دوره مسابقات بين المللی اسكی معلولين كه به ميزبانی كشورمان در دو پيست بين المللی ديزين و دربندسر تهران برگزار می شود،

اعلام آمادگي ايران برای ميزيانی مسابقات بين المللی آسيايی و منطقه ایبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگارات جوان  صبح امروز دبيركل كميته ملي پارالمپيك و ديميتري لازاروسكي رئيس مسابقات زمستاني كميته بین المللی پارالمپيك در محل كميته ديدار كردند.

در اين نشست كه با حضور عيسي ساوه شمشكي رئيس انجمن اسكي فدراسيون جانبازان و معلولين و خانم ها ساندرا دتي تلر و كاترينا موگكو دو كلاسبند بين المللي از هلند و يونان برپا شد، پيشنهادات رئيس بازيهاي زمستاني كميته بين المللي پارالمپيك در راستاي توسعه ورزش هاي زمستاني در كشورمان مطرح شد و با استقبال مسئولان ورزش پارالمپیک كشورمان قرار گرفت.

در آغاز اين نشست مسعود اشرفي دبيركل كميته با اشاره به جامعه بزرگ و سازمان يافته ورزش معلولين، جانبازان، نابينايان و كم بينايان در كشورمان به حضور حدود بيست هزار ورزشكار فعال در بيست رشته ورزشي در كشورمان اشاره نمود.

وي ادامه داد: دو سال قبل با پيشنهاد آقاي عيسي ساوه شمشكي و برنامه هاي ايشان ورزش اسكي معلولان در كشورمان وارد مرحله جديد توسعه و پيشرفت شد و مسابقات بين المللي اسكي و استقبال ويژه اي كه از اين رقابت ها شد مرهون تلاش هاي ايشان است. وي با بر شمردن موانع مقابل توسعه ورزش هاي زمستاني گفت: زمان محدود پرداختن به ورزش هاي زمستاني و تجهيزات پر هزينه از مهمترين موانع پيشرفت ورزش هاي زمستاني است و ادامه داد: عليرغم همه مشكلات با حمايتي كه امروز از فدراسيون اسكي شاهد هستيم و كمك هاي كميته بين المللي پارالمپيك به رشد، توسعه و حركت رو به جلو ورزش های زمستانی باور داريم و اين حركت هدفمند را ادامه مي دهيم.

دبيركل كميته ملي پارالمپيك در پايان سخنان خود بر آمادگي كميته براي ميزباني مسابقات بين المللي و منطقه اي خبر داد و افزود: خوشحال هستم كه به كميته بين المللي پارالمپيك اعلام نمايم كه كشورمان آمادگي ميزباني مسابقات بين المللي و منطقه اي را در ايران دارد و از مسابقاتي كه در منطقه برگزار مي شود حمايت و پشتيباني مي نماييم و اظهار داشت: اعتقاد كميته بر آن است كه اين ميزباني ها ظرفيت ما را در ورزش هاي زمستاني افزايش مي دهد و توسعه  و پيشرفت فراگير را در ورزش هاي زمستاني براي كشورمان به دنبال خواهد داشت.

 ديميتري لازاروسكي: به توسعه و ارتقائ ورزشهاي زمستاني در ايران كمك مي كنيم
ديميتري لازاروسكي رئيس ورزش هاي زمستاني كميته بين المللي پارالمپيك با اظهار رضايت از ميزباني كشورمان در اولين دوره مسلبقات بين المللي اسكي گفت: بايد صادقانه بگويم كاري كه در مدت دو سال در ايران انجام داديد من در كشورم صربستان در مدت پنج سال موفق به اجرا نشدم. وي با اظهار رضايت از امكانات دو پيست اسكي بين المللي ديزين و دربندسر گفت: پيست دربندسر شرايط ميزباني مسابقات جهاني براي معلولين را دارد ولي در مجموع لازم است زير ساخت هاي امكانات در دسترس براي ورزشكاران فراهم گردد.

وي با اشاره به مسابقات ورودي اسكي پارالمپيك گفت: در شرايط كنوني اسكي بازان ايران توانايي كسب دو ورودي پارالمپيك را در مسابقات ورودي دارند و اگر برنامه ريزي مناسبي براي حضور پيوسته در مسابقات بين المللي فراهم شود امكان پيشرفت براي ورزشكاران رشته هاي زمستاني وجود دارد.

لازاروسكي در ادامه افزود: سال آينده فدراسيون جهاني اسكي ميزبان اسكي بازان قاره هاي مختلف در كمپ آلمان مي باشد و ما سال آينده آمادگي حضور سه اسكي باز ايران براي شركت در كمپ تمريني و مسابقات را خواهيم داشت و ادامه داد: سهميه كشورهاي آسيايي به سه كشور ايران، ارمنستان و لبنان اختصاص يافته است.

وي با اشاره به برگزاري مسابقات اسكي پارالمپيك گفت: مسابقات كره و ايتاليا دو فرصت استثنايي براي اسكي بازان ايران و كسب سهميه پارالمپيك است و افزود: در شرايط كنوني ايران حداقل چهار اسكي باز را دارد كه پتانسيل كسب سهميه ورودي پارالمپيك را دارد و ما در سازمان ورزشهاي زمستاني كميته بين المللي پارالمپيك آمادگي حمايت از برنامه هاي ايران را براي رسيدن به اهداف توسعه اي و پيشرفت را داريم.

 عيسي ساوه شمشكي: به دنبال كشف استعدادها در رده كمتر از بيست سال هستيم
نشست چند جانبه امروز كميته ملي پارالمپيك با ارائه گزارش عيسي ساوه شمشكي رئيس انجمن اسكي فدراسيون جانبازان و معلولين از روند رو به رشد ورزش اسكي جانبازان و معلولين همراه بود. وي با اشاره به نياز اسكي ايران براي حضور در ميادين بين المللي گفت: در سال 2017 دو مسابقه بين المللي جوانان پيش بيني شده است كه امارات متحده عربي ميزبان اولين دوره رقابتها است و اظهار اميدواري نمود كه كشورمان ميزباني دومين دوره مسابقات بين المللي جوانان را بر عهده داشته باشد. وي ادامه داد: استقبال از اسكي افزيش داشته است و به دنبال استعداديابي و پرورش و آموزش جوانان كمتر از بيست سال در راه توسعه در مسير قهرماني هستيم.
 
در پايان اين نشست دو ساعته لوح يادبود و هداياي ويژه كميته ملي پارالمپيك به ديميتري لازاروسكي رئيس مسابقات زمستاني كميته بين الملي پارالمپيك و هيات همراه اعطا شد و دفتر يادبود كميته توسط ميهمانان امضاء گرديد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار