رئیس انجمن اسکی جانبازان و معلولین:

وضعیت سهمیه پارالمپیک زمستانی با حضور در تورنمنت بین المللی قطعی می شود

ساوه شمشکی گفت: ملی پوشان با حضور در تورنمنت بین المللی می توانند سهمیه پارالمپیک زمستانی ایران خود را قطعی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی ساوه شمشکی در حاشیه مسابقات بین المللی اسکی ماده آلپاین بیان کرد: این مسابقات در تقویم رسمی فدراسیون جهانی ثبت و کلاس بندی ورزشکاران به صورت بین المللی تایید شد. برای کسب سهمیه ی مسابقات پارالمپیک زمستانی 2018 گام برداشتیم و چنانچه ورزشکاران ما در یک تورنمنت دیگر بین المللی شرکت کنند، تکلیف نهایی سهمیه های ما برای شرکت در پارالمپیک زمستانی 2018 مشخص خواهد شد.

وی افزود: برای نخستین بار درسطح کشور شاهد حضور یک بانوی اسکی باز دارای معلولیت در این مسابقات بودیم و امیدواریم که این حضور مقدمه ای برای جذب سایر بانوان به این رشته و شرکت کردن آنها در مسابقات برون مرزی باشد.

ساوه شمشکی ادامه داد: در حاشیه ی مسابقات یک دوره تخصصی کلاس بندی با حضور 10 پزشک داخلی برگزار شد که به صورت عملی توسط دو خانم پزشک یونانی و هلندی، کلاس بندی اسکی مورد آموزش قرار گرفت. همچنین یک دوره داوری تخصصی نیز با حضور رئیس ورزش های زمستانی IPC برگزار شد که 22 داور از سراسر ایران در آن حضور یافتند و خوشحالیم که در کنار مسابقات توانستیم این برنامه ها را برای توسعه زیرساخت های این رشته برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: در جلسه ای که با دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک با حضور رئیس ورزش های زمستانی IPC برگزار کردیم، پیشنهاد ارائه شد که ایران می تواند با توجه به امکانات موجود، میزبانی مسابقات کاپ آسیا را با حضور کشورهای آسیای میانه بر عهده بگیرد و امیدواریم در آینده نزدیک این اتفاق رخ دهد.

رئیس انجمن اسکی عنوان کرد: مسابقات اسکی در دو رشته ی اسنوبرد و آلپاین با حضور ورزشکارانی از 6 استان کشور در حال برگزاری است و 3 ورزشکار از کشورهای رومانی و ارمنستان نیز در آن حضور دارند و برای کسب سهمیه مسابقات پارالمپیک زمستانی تلاش می کنند.

ساوه شمشکی افزود: لازاروسکی، رئیس ورزش های زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک شب گذشته کشورهای چین، ژاپن و کره را برای حضور در رقابت های آلپاین در ایران دعوت کرد و ورزشکاران این کشورها برای کسب سهمیه می توانند هفته ی آینده در مسابقات مارپیچ کوچک شرکت کنند.

وی تصریح کرد: همچنین رئیس ورزش های زمستانی IPC با در نظر گرفتن امکانات پیست های دیزین و دربند سر اعلام کرد که ایران پتانسیل میزبانی مسابقات قهرمانی جهان را نیز دارد اما فضای مناسب برای حضور معلولین در این پیست ها صورت بگیرد.

شمشکی ادامه داد: در این مسابقات حدود 6 ورزشکار زیر 20 سال داشتیم و از این پس برای جذب ورزشکاران زیر 20 سال تلاش بیشتری خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم با پرورش آنها در آینده قهرمانان زیادی را به این رشته معرفی کنیم.

رئیس انجمن اسکی جانبازان و معلولین در پایان خاطر نشان کرد: امروز رقابت های رشته ی آلپاین در بخش مارپیچ بزرگ انجام شد و مسابقات مارپیچ کوچک نیز هفته ی آینده طی روزهای 27 و 28 دی ماه در پیست دیزین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار