اصفهان؛

کاشان قطب کتاب کشور شود

فرماندار کاشان گفت: ما می‌توانیم قطبی را برای پاسخ به نیاز کتاب در مرکز کشور ایجاد کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا مؤمنیان در جمع مسؤولان شهرستان کاشان اظهار داشت: کارهای فرهنگی به دلیل وجود علایق و سلیقه‌های متفاوت در آن کاری دشوار است.

وی ضمن تأکید به برگزاری نمایشگاه  کتاب به عنوان کار بزرگ فرهنگی افزود: مراجعات و متقاضیان زیادی برای برگزاری نمایشگاه در کاشان داشته‌ایم و با رایزنی‌هایی که با مقامات ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد، برگزاری نمایشگاه در کاشان مورد موافقت قرار گرفت.

فرماندار کاشان تصریح کرد: حال که قرار است این مهم در کاشان برگزار شود باید از کارهای کلیشه‌ای بپرهیزیم و دست به انجام کارهای بنیادی و عمیق بزنیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مورد برگزاری نمایشگاه کتاب در کاشان اذعان داشت: نخستین دغدغه مسؤولان عالی‌رتبه وزارت ارشاد، مکان نمایشگاه بود که ما متعهد شدیم آن را برآورده نماییم، با توجه به علاقه مردم کاشان به مکان‌های مقدس از جمله مساجد و محل‌های برگزاری نماز جماعت، با موافقت نماینده محترم ولی‌فقیه و امام‌جمعه کاشان مصلی بقیة الاعظم برای برگزاری نمایشگاه انتخاب شد.

مؤمنیان خاطرنشان کرد: سرمایه‌های اصلی و مهم ما فرزندانمان هستند که باید نگران آینده آن‌ها خصوصاً مباحث فرهنگی آن‌ها باشیم؛ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مباحث فرهنگی، گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بین آن‌هاست، چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند از زیرساخت‌های مباحث فرهنگی باشد.

وی با بیان اینکه بن‌هایی برای خرید آسان‌تر در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، تأکید کرد: ارائه و عرضه کتاب به مردم باید به صورت شکیل باشد تا ارزش کتاب را نشان دهیم، برگزاری نمایشگاه می‌تواند به رونق بسیاری از کسب‌وکارها کمک کند؛ ما می‌توانیم قطبی را برای پاسخ به نیاز کتاب در مرکز کشور ایجاد کنیم.

فرماندار کاشان بیان کرد: باید شأن فرهنگ و تمدن کاشان را به پیشینه گذشته خود برسانیم، ما ناچار هستیم از حوزه فرهنگی مراقبت کنیم تا بتوانیم در کنار فرهنگ غنی خود، از پیشرفت‌های دنیای مدرن استفاده کنیم.

مؤمنیان تأکید کرد: کلیه مدیران، رؤسا و مسؤولان شهرستان این مسئله را جدی گرفته و از هرگونه همکاری با برگزارکنندگان نمایشگاه استانی کتاب دریغ نورزند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار