رونمایی از تندیس شیخ باقر النمر در اختتامیه چهارمین دوره جشنواره هنر مقاومت

چهارمین دوره جشنواره هنر مقاومت با حضور هنرمندان و چهره هایی از کشور های لبنان، ترکیه و... برگزیدگانش را شناخت.

به گزارش خبرنگارحوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین المللی هنر مقاومت عصر امروز با حضور چهره های فرهنگی و هنری چون حبیب الله صادقی دبیرکل جشنواره هنر مقاومت، سردار سید مسعود جزایری معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح،کاظم چلیپا، سید مسعود شجاعی طباطبایی، سردار آزادی، دکتر منتظری و هنرمندان کشور لبنان در موسسه فرهنگی هنری صبا، فرهنگستان هنر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم صادقی عنوان کرد: دغدغه سه دوره این جشنواره حکایت از پاسخ دادن به رفتار دشمن داشت.دشمن در این سال ها در عرصه تبلیغات چیزی از شیمیایی ها و دجال بودنشان در مقابل انقلابمان کم نگذاشته بود و در همین راستا  فرماندهان هنر ما در عرصه مقاومت به مقابله آن ها پرداختند. 

وی افزود: جشنواره هنر مقاومت تجلی شرافت و غیرت هنرمندان سرزمینمان را در پی داشت و غیرت، هوشمندی و مقاومت چیزی بود که از مدیران و شرکت کنندگان این دوره از جشنواره دیدیم. هنرمندان به معنای احیاگر و همراهی با آرمان های انقلاب توانستند در این دوره نیز رسالت بزرگی را به سرانجام برسانند. نقش هنرمندان آرمانخواه در کار بزرگ انقلاب برای معرفی فرهنگ تشیع ستودنی است.

صادقی با اشاره به رشته های این دوره از جشنواره اضافه کرد:  داوری آثار این دوره از جشنواره درهر پنج بخش حجم، نقاشی، پوستر، کارتون و کاریکاتور و درسه مرحله به پایان رسید که در نخستین مرحله هیئت داوران، آثار را براساس تصاویر ارسالی آنها توسط هنرمندان مورد ارزیابی قرار دادند و در مرحله دوم با بررسی اصل اثر، آثار منتخب را برای نمایش در فضای نمایشگاهی به دبیرخانه جشنواره معرفی کردند.آثار رسیده به لحاظ تکنیکی و هنری در سطح عالی هستند.

وی تصریح کرد: مرحله سوم داوری آثار به اعلام اسامی آثار برگزیده برای تقدیر در مراسم اختتامیه منتج شد که در فضای نمایشگاهی و از میان آثار به نمایش درآمده صورت گرفت و در هر بخش از جشنواره، رتبه‌های نخست تا سوم مورد تقدیر قرار گرفته اند. در این میان تنها در بخش نقاشی از ۶ هنرمند بدون ترتیب تقدیر به عمل می آید و جوایز به شکل یکسان به این هنرمندان ارائه می شود.نمایشگاه مذکور در پهنه تجسمی نیز دنباله آرمانخواه انقلاب اسلامی بود.

صادقی یادآور شد: از  آثار برگزیده جشنواره از بین پنج هزار اثر رسیده مجموعه ای به چاپ می رسد.

در بخش دیگر این مراسم پیام تصویری فرزند روحانی مبارز شهید «شیخ باقر النمر» برای جشنواره هنر مقاومت نمایش داده شد. 

رونمایی از تندیس شهید باقرالنمر طراحی شده توسط هنرمند «نادر قشقایی» و کتاب دوره چهارم جشنواره هنر مقاومت بخش دیگری از این مراسم بود. همچنین در ادامه از خانواده شهید مدافع حرم «اسداللهی» نیز تجلیل بعمل آمد.

سید علا ضیاالدین نماینده موزه سیدالشهدا کربلا در ادامه این مراسم اظهار داشت:  سلام بر اصحاب حسین(ع) و مبارزین جبهه حق؛ باعث افتخار من است که در این جشنواره ارزشمند حضور دارم. پیام انسانی این جشنواره از طریق هنر به عالم نشان داده می شود.

حسام مسئول جامعه هنری لبنان نیز در بخش دیگری گفت: مفتخرم در جشنواره مقاومت حاضر شده ام. من در این جشنواره حس می کنم در سرزمین خودم هستم و به آینده درخشان فکر می کنم.

احمد عبدالله هنرمند لبنانی نیز در این مراسم از جامعه هنری ایران و هنر مقاومت تشکر کرد.

علاوه براین ها عباس مکی استاد دانشگاه بیروت نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز از دریچه ای نو و جدید به اسم هنر وارد آرمان ها و مسائل روزی شدیم که با آن می توانیم به دنیا اشراف داشته باشیم. هنرمند مسلمان می تواند از طریق هنر راهی موثر را در جهان باز کند.

پس از این ها برگزیدگان هر بخش اعلام و از آن ها به شرح زیر تقدیر شد:

بخش نقاشی
در بخش نقاشی از وحید یگانه مهر، محمد نادری، ساناز غلامی، رضا جماعتی، طهمورث آشناگر، زینب رجبی و علیرضا شاملو تقدیر شد.

بخش پوستر
نفر سوم فرهود مقدم، نفر دوم محمود بازدار و نفر اول هادی قادری اعلام شدند. همچنین لیلا نیرومند و صابر شیخ رضایی در این بخش مورد تقدیر قرار گرفتند.  
 
بخش کارتون
در بخش کارتون از ناصر مقدم و مجید ادبی تقدیر شد. نفر سوم تا  اول این بخش به ترتیب مهدی عزیزی، عثمان سوروگور از ترکیه  و محبوبه پاکدل بوند.

بخش کاریکاتور
از شهرام شیرزادی و عارف نیازی تقدیر شد. نفر دوم هادی اسدی، نفر اول آرش فروغی توسط هیئت داوران معرفی شد.

بخش حجم 
در بخش حجم از زهرا شیخ الحکمایی و امیرحسین کولیوند تقدیر شد. نفر سوم علی علمدار، نفر دوم نسرین شاپوری و نفر اول محمدتقی صداقتی این بخش برگزیده شدند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار