ما سفت و محکم میز را چسبیده‌ایم و فرصت را برای جوانان فراهم نمی‌کنیم

وزیر بهداشت گفت: جوانان کشور علاقه دارند در جامعه حضور پررنگ تری داشته باشند که پیشکسوتان کمتر علاقه دارند عرصه را به جوانان تقدیم کنند.

ما سفت و محکم میز را چسبیده‌ایم و فرصت را برای جوانان فراهم نمی‌کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در مراسم امضای تفاهم‌نامه فی مابین این وزارتخانه با وزارت ورزش و جوانان که در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: جوانان کشور علاقه دارند در جامعه حضور پررنگ تری داشته باشند که پیشکسوتان کمتر علاقه دارند عرصه را به جوانان تقدیم کنند.

هاشمی با تأکید بر آنکه در صحنه‌های خطیر پیش روی ایران همیشه جوانان صف‌شکنی کرده و کشور را نجات داده‌اند، افزود: بیش از 80 درصد شهدای انقلاب اسلامی زیر 50 سال سن داشته‌اند که کشور را از گزند حوادث حفظ کرده‌اند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: زمانی که جوان بودیم می‌گفتیم چرا بزرگترها به جوانان میدان نمی‌دهند،‌الان نیز همینگونه است ما سفت و محکم میز را چسبیده‌ایم و فرصت را برای نسل بعدی فراهم نمی‌کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ای کاش نام وزارت ورزش و جوانان، جوانان و ورزش بود، گفت: شاید اینگونه سبقه توجه به جوانان افزایش پیدا می‌کرد و جوانان بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفتند.

هاشمی با اشاره به متوسط طول عمر ایرانی‌ها گفت: طول عمر خانم‌ها در ایران 80 و نیم سال و در آقایان حدود 79 سال است و حداقل 10 سال از این متوسط طول عمر در ایرانی‌ها با معلولیت همراه است.

وی عنوان کرد: 50 درصد از مردم ما اضافه وزن دارند و این چاقی و افزایش وزن در خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود.

وزیر بهداشت اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان، خطبا، ائمه جمعه، فرهیختگان، ‌کسانی که تریبون در دست دارند و رسانه‌ها به تحرک بخشی ایرانیان کمک کنند زیرا کم‌تحرکی بار مالی زیادی برای کشور و دولت به همراه دارد.

هاشمی عنوان کرد: سالمندی یکی از مشکلات جدی جامعه،‌ دولت، وزارت بهداشت و بیمه‌ها در آینده بوده و بیماری‌های مربوط به دوران سالمندی رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه 700 هزار نفر مبتلا به آلزایمر در کشور وجود دارد، گفت: ‌این میزان هر ساله افزایش پیدا کرده و این قبیل بیماری‌های غیرواگیر نه تنها فرد بلکه خانواده را نیز درگیر می کند، شرط کاهش ابتلا به این بیمار‌ی‌ها پیشگیری، ورزش و افزایش تحرک است.

وزیر بهداشت عنوان کرد: ابتلا به دیابت معلول کم‌تحرکی و چاقی بوده است و پیشگیری از آن حائز اهمیت است بسیاری از بیماری‌های این چنینی به علت کم‌تحرکی و تغذیه نادرست در کشور شیوع پیدا کرده است.

هاشمی افزود: وزارت صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید به غذای مردم توجه کرده و از اعتیاد و سیگار غافل نشوند.

وزير بهداشت با بيان اينكه نيمی از جمعيت كشور را خانم ها تشكيل مي دهند، افزود: با وجود اعتقادات و موضوع حجاب و اهميت خاص آن در كشور ما نتوانستيم زيرساخت هاي لازم را ايجاد كنيم تا بانوان بتوانند با حفظ پوشش و اطمينان خاطر فعاليت بدني و ورزشي كافي داشته باشند.

وى عنوان كرد: در راستاى اين تفاهم نامه يك دفتر سلامت در وزارت ورزش و جوانان با حضور كارشناسان وزارت بهداشت داير مى شود كه پيشنهادهايى را به شوراى عالى سلامت با حضور رييس جمهور و ٩ دستگاه اجرايى ارائه مي دهند تا تصميمات مهم و جدى در جهت سلامت و افزايش تحرك مردم گرفته شود.

هاشمى با اشاره به اينكه وزارت ورزش هميشه مردم را به ورزش همگاني تشويق مي كند، افزود: وزارت ورزش همكارى هاى گسترده اى با آموزش و پرورش و دانشگاه ها دارند اما تقويت آن ها وظيفه مشترك دو وزارتخانه است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار