کرمانشاه؛

کرمانشاه میزبان 14 استان با داشته های فرهنگی است

14 استان از سراسر کشور انواع لباس های بومی اسلامی به همراه صنایع دستی خطه خود را در غرفه های اختصاصی عرضه می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مسئول و کارشناس مد و لباس جشنواره اقوام در کرمانشاه گفت: ١٤ استان از سراسر کشور از ٣٠ دی لغایت ٣ بهمن ماه سال جاری در تالار انتظار کرمانشاه انواع لباس های بومی اسلامی به همراه صنایع دستی خطه خود را در غرفه های اختصاصی عرضه می کنند.

امیدی با بیان این مطلب که علاوه برای غرفه های کشور ٣ غرفه نیز به استان کرمانشاه اختصاص یافته است، ابراز داشت: داشته‌های فرهنگ ایرانی تنها مختص به زبان، آداب‌ورسوم و آئین‌ها نیست، فرهنگ بومی هر منطقه دست‌هایی پر از مؤلفه‌هایی دارد که علاوه بر غنا بخشیدن به فرهنگ ملی و ایرانی، هویتی مستقل برای هر منطقه قائل است.

وی افزود: اقوامی که در نواحی مختلف ایران ساکن هستند، به لحاظ اقلیمی و جغرافیایی تحت تأثیر آب‌وهوا و وضعیت زیستی منطقه و مهم‌تر از همه متأثر از جنبه‌های اعتقادی و دینی، پوشش خاصی برای خوددارند و گاه از طریق همین پوشش است که می‌توان مؤلفه‌های فرهنگی هر منطقه را شناخت.

کارشناس مد و لباس با اشاره به اینکه تمامی اقوام با خرده فرهنگ ها و رنگ ها زیبایی ایران اسلامی را رقم زدند، گفت: لباس هر قوم، رسانه آن قوم است که هویت فردی و قومی را مشخص می کند و در واقع اهمیت جایگاه لباس بومی هر منطقه، بازنگری استانداردهای موجود و جدید، تدوین نظام آموزشی، بدست آوردن نسخه های اصیل، توجه به پوشش عشایر و از همه مهمتر توجه به عفاف و حجاب از جمله اهداف این همایش است.

امیدی عرضه لباس های بومی به همراه صنایع دستی هر منطقه را در این جشنواره یکی از نماد اصلی این جشنواره عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: توجه ویژه به دوخت و عرضه لباس و صنایع بومی اسلامی و ایرانی قطعا یکی از اصلی ترین گام های مبارزه با تهاجمات فرهنگی غرب خواهد بود.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار