کرمان؛

هکر تلگرامی به دام پلیس فتا گرفتارشد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان از دستگیری شخصی که درشبکه ‌اجتماعی تلگرام اقدام به سرقت اطلاعات شخصی می کرد خبر داد.

هکر تلگرامی به دام پلیس فتا گرفتارشدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سرهنگ امین یادگار نژاد گفت:در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه فرد یا افراد ناشناسی اقدام به انتشار تصاویر و پیام های وی در شبكه‌های اجتماعی كرده است، موضوع بلافاصله جهت پیگیری در دستور كار كارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود:در این راستا با بررسی‌های فنی و تحلیل‌های کارشناسی مشخص شد سیستم شاكی توسط بدافزارهایی آلوده شده و از این طریق تمامی اطلاعات او برای سازنده این برنامه ها ارسال شده است.

وی خاطر نشان کرد:شاكی از طریق کلیک کردن بر روی لینک های آلوده ای که در گروه های تلگرامی ارسال شده بوده مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

رئیس پلیس فتا استان کرمان تصریح کرد:با تلاش كارشناسان پلیس فتا و با اقدامات تخصصی متهم شناسایی و دستگیر شد كه در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی بود که با مشاهده ادله و مستندات مربوطه اعتراف كرد و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا اعزام شد.

یادگار نژاد گفت:با توجه به افزایش پرونده‌هایی با ابن موضوع ،می‌طلبد كه هموطنان گرامی از چت کردن با افراد ناشناس پرهیز كنند و به هیچ عنوان بر روی لینک های ناشناس کلیک نکرده و نرم افزار های ناشناس را بر روی سیستم خود نصب نکنند و توصیه‌های پلیسی را جدی گرفته تا در دام افراد کلاهبردار قرار نگیرند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان در پایان گفت:از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی به این پلیس اعلام نمایند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.