مشهد،

تخلیه روزانه چهار هزار متر مکعب فاضلاب در کشف رود

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: روزانه حدود چهار هزار متر مکعب فاضلاب توسط تانکرها در کشف رود مشهد تخلیه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد عرفانی گفت: متاسفانه مهمترین مشکل زیست محیطی حوزه کشف رود همچنان آب آلوده است که در این زمینه هنوز اقدامات لازم و موثری انجام نشده است.
وی با تقدیر از فعالیت شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی نسبت به آزادسازی حریم بستر کشف رود در 2 سال گذشته، افزود: ضروری است همچنان به اهمیت و حساسیت اصلاح و تامین سلامت آب کشف رود و جلوگیری از تخلیه فاضلاب های خام به این رودخانه توجه شود.
وی گفت: پایش های مستمر بر روی تصفیه خانه واحدهای صنعتی و فعالیت واحدهایی چون قالیشویی ها در حوزه کشف رود و غیره تا حدودی از شدت آلودگی آب کشف رود کاسته اما همچنان آلودگی گریبانگیر آب جاری این رودخانه و تهدید کننده سلامت مردم است.
وی اظهار کرد: تخلیه پساب های غیراستاندارد تصفیه خانه هایی از جمله خین عرب، پرکند آباد یک و 2 و شهرک صنعتی چرم شهر به کشف رود، همچنان مشکلات این رودخانه را سر جای خود نگه داشته است.
وی تصریح کرد: تخلیه روزانه سه هزار متر مکعب فاضلاب شهرک صنعتی چرم شهر و نیز تخلیه روزانه حدود چهار هزار مترمکعب فاضلاب خام توسط تانکرهای شهری از مسائلی است که نیازمند ساماندهی و مشارکت متولیان است.
معاون اداره کل محیط زیست خراسان رضوی در ادامه گفت: معضل آب آلوده و فاضلاب رها شده در این رودخانه و برداشت های غیرمجاز کشاورزان از این آب و آبیاری مزارع و تولید محصولات کشاورزی آلوده تهدیدی جدی برای سلامت مردم است.
وی افزود: کشف رود از جمله 41 منطقه تحت حفاظت محیط زیست در خراسان رضوی است اما با توجه به آثار آن و توزیع محصولات در دیگر استانها، این امر به یک معضل ملی تبدیل شده که نیازمند نگاهی در همین سطح برای مدیریت است.
کشف رود از رودخانه های فصلی مشهد و از جمله منابع آبیاری مزارع اطراف شهر است که برای کشاورزی استفاده می شود.
انتهای پیام//ح.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار