بیش از 270 فقره پروانه اشتغال به حمل بهداشتی دام و طیورتوسط دامپزشکی صدور و تمدید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دکتر علیرضا سلطانی مسئول اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از صدور بیش از 270 پروانه اشتغال به حمل بهداشتی دام، طیور و فرآوردهای خام دامی طی 9 ماهه ابتدای سالجاری در استان کرمان خبر داد.

وی افزود : متقاضیان و متصدیان حمل دام و فراوردهای خام دامی باید پس از ارائه درخواست و مدارک لازم به واحد قرنطینه دامپزشکی و طی مراحل لازم مجوز قانونی حمل دام و فرآوردها را دریافت و نسبت به جابجائی محموله مورد نظر اقدام نمایند.

دکتر سلطانی در ادامه بیان کرد: حمل و نقل دام، طیور و فرآوردهای خام دامی تنها با اخذ مجوز از ادارات دامپزشکی مجاز می باشد و حمل غیر مجاز و رعایت نکردن اصول بهداشتی و قرنطینه ای علاوه بر اینکه می تواند موجب انتقال و شیوع انواع بیماریها مشترک و دامی شود باعث معرفی افراد خاطی به مراجع قضایی نیز خواهد شد.

این مسئول در ادامه گفت : کلیه مجوزهای حمل بهداشتی دامپزشکی از طریق سیستم یکپارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور و به شکل اینترنتی صادر شده و قابل ردیابی می باشد.

مسئول اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از قاچاق دام و سوخت به عنوان پديده هاي نوظهور قاچاق نام برد و افزود: آسيب هاي قاچاق دام دراقتصاد كشور بسيار تاثير گذار است زيرا صنعت دام علاوه بر توليد فرآورده هاي دامي و لبني درتوليد برخي مايحتاج زندگي انسان مانند چرم ، لباس وكفش نيزتاثيربسزايي دارد.

وی در پایان از هم استانیهای عزیز درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه دامپزشکی مراتب را از طریق شماره تلفن 1512 و یا شماره پیامک 3000231512 اطلاع تا در اسرع وقت اقدامت لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار