بی قانونی در اتاق تصمیم‌گیری فدراسیون والیبال

با وجود اینکه فدراسیون والیبال قبل از آغاز لیگ برتر اعلام کرد که با تیم های بدهکار و هرگونه بی نظمی در لیگ برتر والیبال برخورد می کند اما آن چه که در عمل دیده شده متفاوت تر از حرف های مسئولان بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دیدار دو تیم هاوش گنبد و شهرداری تبریز در هفته پانزدهم لیگ برتر والیبال به دلیل ترک زمین از سوی تیم میهمان یعنی شهرداری تبریز نیمه کاره ماند و کمیته انضباطی فدراسیون دوشنبه 20 دی جلسه تشکیل داد و رای به باخت فنی تیم هاوش داد.

در ست سوم این بازی و در حالی که هاوشی ها دو ست را با برد پشت سرگذاشته بودند یکی از تماشاگران تیم میزبان سکه ای به داخل زمین پرتاب کرد که براساس ادعای امیر حسینی پاسور شهرداری تبریز به سر او برخورد کرده است. بعد از این اتفاق و روی زمین افتادن حسینی این بازیکن به همراه هم تیمی های خود اعلام کردند که به بازی ادامه نمی دهند و به رختکن رفتند. اصرار ناظر بازی و مسئولان برگزاری این دیدار به نتیجه نرسید و تیم شهرداری تبریز بازی را ادامه نداد.

با وجود اینکه تیم هاوش میزبان این بازی بود و مسئولیت برقراری نظم و امنیت این بازی را هم برعهده داشت اما بعد از مساعد شدن شرایط اصرار ناظر داوری باعث نشد آن ها به زمین برگردند. حتی عده ای از مسئولان اعلام کردند که شرایط آن گونه که تبریزی های نشان دادند نبوده و حتی هیچ کسی از این موضوع که آیا واقعا سکه ای به سر حسینی برخورد کرده یا نه مطمئن نیست.

پزشک حاضر در زمین اعلام کرده که زخم ناشی از پرتاب سکه روی سر حسینی نبوده و ماموران نیروی انتظامی هم امنیت سالن برگزاری را تایید کردند.

با تمام این شرایط کمیته انضباطی فدراسیون رای به باخت شهرداری تبریز داده است در حالی که در شرایط مشابه و در فصول گذشته لیگ، تصمیم دیگری گرفته می شد. در موردی مشابه، بازی دو تیم شهرداری ارومیه و کاله مازندران که به میزبانی تیم آذری برگزار می شد به دلیل ترک سالن از سوی کاله ای ها نیمه کاره ماند که کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در آن زمان رای به پیروزی ارومیه صادر کرد.

در بازی های اخیر در فصل جاری لیگ هم شاهد پرتاب سکه و برخی بی نظمی ها بوده ایم اما کمیته انضباطی هیچ واکنشی نشان نداد و برخورد مناسبی برای جلوگیری از تکرار این موضوع انجام نداد. عدم قانونمندی و حتی مشخص نبودن نحوه برخورد در مسائل باعث شده که هیچ کسی نداند که سرانجام یک پرونده انضباطی در فدراسیون والیبال چه می شود؟

یکی دیگر از تصمیم های عجیب چند روز اخیر فدراسیون والیبال نیز مختص رفت و برگشت 24 ساعته تیم پارسه در لیگ برتر است.

به دلیل بدهی و پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان این تیم، فدراسیون والیبال پارسه را از لیگ برتر کنار گذاشت. یک ساعت بعد از این خبر  بود که فرهاد نفرزاده سرمربی و چند بازیکن این تیم از جمله فیاضی و حسین آبادی تیم جدید خود را انتخاب کردند.

هنوز 24 ساعت از این اتفاق نگذشته بود که رییس فدراسیون والیبال در جلسه ای که اضطراری خوانده شد با مسئولان تربیت بدنی نیروهای مسلح جلسه برگزار کرد و به یکباره پارسه به لیگ برتر بازگشت.

با این تصمیم و لغو انحلال این تیم دیگر نفرزاده نمی تواند به صالحین برود و بازیکنان رفته هم باید بازگردند؛ اتفاقی که چند هفته پیش درباره صالحین ورامین رخ داد. مردم این شهر کمپین فروش کلیه به راه انداختند و مسئولان اعلام کردند که مردم این شهر تیمشان را دوست دارند و داورزنی نیز به احترام این هواداران، صالحین ورامین را بخشید و این تیم به لیگ بازگشت.

در جلسه پیش از آغاز لیگ برتر محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال اعلام کرد که فصل جدید با فصول گذشته فرق می کند و سازمان لیگ اجازه نمی دهد تیم های بدهکار در لیگ حاضر باشند. اما به نظر می رسد امسال هم به مانند سال های دیگر است و با کمپین فروش کلیه و یک جلسه اضطراری می توان همه طلبکاران را راضی کرد و تیم را به لیگ برگرداند.

فدراسیون والیبال که تا این حد از برقراری نظم و برنامه ریزی ها مدون صحبت می کند باید بداند که برگزاری درست وقانونمند لیگ کمک زیادی به پیشرفت والیبال می کند. زمانی که بی قانونی از اتاق رییس فدراسیون آغاز می شود نمی توان به برخی از رفتارهای بازیکنان در زمان برگزاری مسابقه ایراد گرفت.

باشگاهی که می تواند ظرف 24 ساعت پول مهیا کند چطور در هفته های گذشته لیگ نتوانسته کاری را انجام بدهد؟ چرا وقتی مسئولان باشگاه ها با رییس فدراسیون جلسه می گذارند به لیگ باز می گردند؟ آیا رییس فدراسیون شاکی اصلی آن هاست که باید رضایتش جلب شود؟

به نظر می رسد رییس فدراسیون والیبال و سایر مسئولان برگزاری لیگ بار دیگر باید موضع گیری هایشان را قبل از آغاز لیگ برتر به یاد بیاورند تا متوجه شوند آنچه که الان رخ داده با حرف هایشان تفاوت زیادی دارد.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار