ابهامات در کاهش عرضه نفت اوپک و کاهش مجدد بهای طلای سیاه

بهای جهانی نفت به دلیل ابهام در اجرای تعهدات کشورهای صادرکننده نفت برای کاهش عرضه، شاهد سیر نزولی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت امروز (سه شنبه) پس از بازیابی ارزش برابری دلار در مقایسه با ارزهای معتبر جهانی و نیز ابهام در اجرای توافق جهانی برای کاهش عرضه نفت، شاهد کاهش یک درصدی بود. 

در این مطلب آمده است: به نظر می‌رسد کشورهایی چون عربستان سعودی به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای عرضه کننده نفت خام عضو اوپک اقدام به کاهش عرضه نفت خود به بازار جهانی براساس توافق صورت گرفته کرده‌اند، با این وجود معلوم نیست دیگر تولید کنندگان بزرگ نفت مانند عراق از این توافق پیروی کرده باشند. عراق به عنوان دومین صادرکننده نفت اوپک اعلام کرد میزان صادرات نفت خام از بندر بصره را در ماه فوریه میلادی به بالاترین میزان خواهد رساند. 

بر این اساس، بهای نفت برنت دریای شمال با 90 سنت کاهش (معادل 1.6 درصد) به 54 دلار و 4 سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با 69 سنت کاهش (معادل 1.3 درصد)، 51 دلار و 27 سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

روز گذشته نیز بهای نفت این دو شاخص جهانی به دلیل ابهامات در تعهدات کشورهای عضو اوپک و دیگر صادرکنندگان مهم نفت خام در پایبندی به تعهداتشان برای کاهش عرضه جهانی نفت، شاهد کاهش دو دلاری (معادل 4 درصد) بود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار