سمنان؛

آغاز دورجدید ثبت نام زوار به عتبات عالیات

اعزام زوار به عراق در دوره جدید از 25 دی‌ماه آغاز و تا 23 اسفندماه در استان سمنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ سرپرست حج و زیارت استان سمنان از اعزام بیش از 11 هزار زائر این استان به عتبات عالیات از ابتدای امسال خبر داد و گفت: البته آمار زوار در مراسم اربعین در این آمار محاسبه نمی‌شود.

سیدعلی میرقاسم‌پور با بیان اینکه این زوار به‌دو صورت هوایی و زمینی به عتبات اعزام شدند افزود: تقریبا 65 درصد زوار این استان از طریق زمینی و 35 درصد آنها از طریق هوایی به کربلای معلی و نجف اشرف مشرف شدند.

وی از افزایش شمار زوار اعزام شده این استان به عراق در سال‌جاری خبرداد و اظهارداشت: سال‌گذشته در مجموع 11 هزار و 268 نفر از طریق کاروان‌های حج و زیارت به عتبات و عالیات اعزام شدند در حالی که امسال هنوز بیش از دو ماه از سال مانده و بیش از 11 هزار نفر از طریق دفاتر حج و زیارت استان به کربلای معلی و نجف اشرف و دیگر شهرهای مذهبی عراق اعزام شدند.

سرپرست حج و زیارت استان سمنان تصریح کرد: ثبت‌نام زوار برای اعزام از طریق کاروان‌های سازمان حج و زیارت از طریق این دفاتر رسمی و همچنین از طریق سایت مرکزی حج و زیارت امکان‌پذیر است.

میرقاسم‌پور از برنامه‌ریزی برای ثبت‌نام دوره جدید برای اعزام به عتبات و عالیات خبر داد و گفت: اعزام زوار به عراق در دوره جدید از 25 دی‌ماه آغاز و تا 23 اسفندماه ادامه دارد.

وی در خصوص اعزام کاروان‌های نوروزی به عتبات و عالیات افزود: ثبت‌نام زوار برای اعزام در ایام نوروز و تعطیلات آغاز سال که همواره با استقبال زوار همراه است معمولا در بهمن‌ماه اعلام و در صورتی که استقبال بیش از ظرفیت باشد در دهه‌فجر بین متقاضیان قرعه‌کشی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.