حقانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی در تهران بسیار ناقص است

رئیس کمیته محیط زیست شوای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران بسیار ناقص است و تعداد زیادی از خودروهای ما آلودگی زا هستند.

زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی در تهران بسیار ناقص استمحمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شوای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگارن جوان؛ با بیان اینکه امروزه به دلیل عدم اطلاع‌رسانی و آگاهی در خصوص مسائل محیط زیستی، مشکلاتی برای محیط زیست شهر تهران به وجود آمده است، اظهار داشت: با استفاده از روش‌های مختلف و از طریق فضای مجازی و تبلیغات می توانیم آگاه‌سازی عمومی انجام دهیم که بدون شک این امر در مطالبه‌گر شدن مردم بسیار تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه مردم نقش تأثیرگذاری در حوزه محیط زیست دارند، افزود: بر اساس اصل 50 قانون اساسی همه آحاد موظف به حفاظت از محیط زیست هستند به همین دلیل برای جمعیت کل کشور باید در این خصوص آگاه‌سازی صورت گیرد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه مردم عوارض و مالیات می‌دهند، گفت: بدون شک دولت‌ها و شهرداری‌ها باید برای رفع مشکلات، بستری مناسب در شهر  فراهم کنند و پاسخگوی مردم و مطالبه‌گری آنها باشند.

حقانی افزود: در حالی می‌توانیم از مردم بخواهیم که از خودروی خود در شهر تهران استفاده نکنند که بسترهای مناسب حمل‌ونقل عمومی و زیرساخت‌های آن در سطح شهر فراهم شده باشد.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان خود را به جای مردم کوچه و بازار بگذارند و آن طرف میز را ببینند بدون شک خیلی از مشکلات در کشور حل می‌شود، گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران بسیار ناقص است و تعداد زیادی از خودروهای ما آلودگی زا هستند. 

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران آنقدر نیست که پاسخگوی جمعیت 10 تا 12 میلیونی شهر با مساحت 650 کیلومتر مربعی باشد، تصریح کرد: تهران در حالت کما به سر می برد و باید آن را احیا کرد در غیر این‌صورت می‌میرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار