اس-400 آسمان مسکو را زیر پوشش قرار داد

روسیه آسمان پایتخت را به صورت چند لایه زیر پوشش دفاعی سامانه پیشرفته اس-400 قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روسیه با استقرار یک هنگ متشکل از چند مجموعه پدافند هوایی موشکی اس-400 در حومه مسکو، آسمان پایتخت را به صورت چند لایه زیر پوشش دفاعی این سامانه پیشرفته قرار داد.

این سامانه ها که در منطقه پادولسک در جنوب استان مسکو مستقر شده، می توانند حریم هوایی پایتخت روسیه و مناطق اطراف را بطور کامل زیر پوشش دفاعی قرار دهند.

بنا به اعلام شبکه تلویزیونی ان تی وی روسیه، این مجموعه، چهارمین هنگ مجموعه های اس-400 در روسیه است که پیش از این در چند منطقه از جمله شمال غرب با توجه به استقرار نیروهای ناتو در مجاورت مرزهای این کشور، مستقر شده است.

رسانه های روسیه پیشتر اعلام کرده بودند، این کشور با استقرار سامانه های اس 400 در مناطق نزدیک مسکو، قصد دارد پوشش دفاع هوایی پایتخت این کشور را در برابر نفوذهای احتمالی در شرایط اضطراری تقویت کند.

اس 400 که هنوز در اختیار هیچ کشوری جز روسیه نیست، با توان شلیک همزمان 72 موشک و نابودی اهداف تاکتیکی و بالستیکی از پنج تا 60 کیلومتر فاصله و دو تا 27 کیلومتر ارتفاع از پیشرفته ترین سامانه های دفاعی در جهان شناخته می شود که توان نابود سازی اهداف آئرو دینامیکی را در فاصله 3 تا 250 کیلومتری با ارتفاع 100 متری تا 27 کیلومتری را نیز دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار