هشدار امنیتی سفارت آمریکا به شهروندانش در کابل

سفارت آمریکا در کابل به دنبال حملات مرگبار تروریستی هفته گذشته در کابل و قندهار بار دیگر به شهروندانش هشدار امنیتی داد.

هشدار امنیتی سفارت آمریکا به شهروندانش در کابلبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سفارت آمریکا در کابل در اطلاعیه‌ای بار دیگر به شهروندان آمریکای یادآوری شد که تهدیدهای جدی ایمنی و امنیتی در شهر کابل و سراسر افغانستان وجود دارد.

اطلاعیه سفارت آمریکا می‌افزاید: خطر آدمربایی بسیار بالاست. گروه های شورشی اغلب به مکان‌هایی مانند تاسیسات دولتی افغانستان و آمریکا، سفارت های خارجی، تاسیسات نظامی، نهادهای تجاری، دفاتر سازمان های غیردولتی، رستورانت ها، هوتل ها، مهمانخانه ها، میدان های هوایی و حتی مراکز آموزشی حمله می کنند.

این اطلاعیه همچنین گفته است که احتمال برگزاری اعتراضات در شهرهای افغانستان نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است سفارت آمریکا در حالی این اطلاعیه امنیتی را برای شهروندانش در افغانستان صادر می کند که روز سه شنبه هفته گذشته در پی وقوع دو حمله انتحاری مقابل ساختمان پارلمان کشور واقع در سرک دارالامان دست کم ۴۷ تن جان باخته و بیش از ۱۰۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و مدعی شد که کارمندان ریاست پنجم امنیت ملی را هدف قرار داده است.

همچنین ساعاتی پس از این حملات، مهمانخانه والی کندهار در ولایت کندهار نیز مورد حمله قرار گرفت که ۱۱ تن به شمول ۵ دیپلمات امارات متحده عربی که مهمان والی بودند کشته شدند.

گرچه طالبان دست داشتن در این حمله را رد کرد و تاکنون و با وجود گذشت ۴ روز هیچ گروه شورشی و تروریستی مسئولیت آن را به عهده نگرفته است، اما محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری کشور گفته است که مسئول این حمله نیز طالبان بوده است.

وی همچنین گفت که طالبان در این حمله از مواد انفجاری جدیدی استفاده کرده بود.

رها نوشت: از سویی دیگر روز گذشته طالبان ویدیویی را منتشر کرد که در آن دو استاد دانشگاه آمریکایی افغانستان دیده می شوند که تقریبا ۵ ماه پیش از مقابل این دانشگاه واقع در سرک دارالامان کابل اختطاف شدند.

در این ویدیو آن ها از مقامات آمریکا می خواهند که برای آزادیشان اقدامی انجام دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار