تمرکز در مرکز کلان شهر ها علت اصلی آلودگی هوا

شهردار اصفهان گفت: از جمعیت 5 میلیون نفری استان اصفهان نیمی از آنها در مرکز استان مستقر هستند و روز به روز به این جمعیت افزوده می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جمالی نژاد، شهردار اصفهان در یکی از برنامه تلویزیونی با تاکید بر اینکه موضوع آلودگی هوا یک مسئله قدیمی است که کشور های توسعه یافته و حتی شهر های کوچک هم در شرایط فعلی گرفتار آن شده اند تاکید کرد: به عقیده من آلودگی هوا عارضه بدخیم زیست محیطی در قلب شهرهاست که متاسفانه هنوز بصورت جدی به کنترل آن پرداخته نشده است.
 وی افزود: هوای آلوده به تدریج وارد ریه های مردم شده و رفع آن اقدامی زمان بر است و به همین دلیل نتوانسته به صورت جدی خطرات خود را به مسئولین گوشزد کند.
وی با بیان این که آلودگی هوا تنها محدود به مرگ انسان ها نیست هشدار داد: رشد انواع بیماری و سرطان ها یکی از نتایج بروز آلودگی هواست که البته تنها از طریق اقدامات سخت افزاری کنترل این عارضه امکان پذیر نیست و باید فرهنگ سازی نیز به عنوان ضرورت مورد توجه مسئولین کلان کشور هم قرار بگیرد. وی خاطرنشان کرد: شهردار اصفهان گفت: تا زمانی که هوای پاک را به عنوان یک حق شهروندی به صورت جدی مطالبه نکنیم و 19 دستگاه متولی امر با یکدیگر در این زمینه متحد و هماهنگ نشوند مشکلات این حوزه همچنان ادامه خواهد داشت.

شهردار اصفهان با اشاره به مهاجرت های بی رویه از روستا به شهر ها گفت: از جمعیت 5 میلیون نفری استان اصفهان نیمی از آنها در مرکز استان مستقر هستند و روز به روز به این جمعیت افزوده می شود و همین امر سبب شده تا امروزه در شهرداری اصفهان انقلاب بزرگی در حوزه فرهنگ سازی برای کنترل آلودگی هوا را در دستور کار خود قرار دهیم که پویش سه شنبه های بدون خودرو و یکشنبه های با اتوبوس از شهر اصفهان به کل کشور تسری پیدا کرده است. جمالی نژاد تاکید کرد: اطراف شهر اصفهان را تعداد زیادی از واحد های صنعتی اشغال کرده که همین باعث شده شهر اصفهان در محاصره این آلاینده ها قرار گیرد به طوری که می توان به صراحت گفت اصفهان که در معرض صنایع بزرگی همچون ذوب آهن، فولاد مبارکه ، پلی اکریل ، پالایشگاه و .... قرار دارد نه تنها از عوارض آلایندگی این صنایع به خوبی بهره مند نمی شود بلکه بخش عمده آلودگی هوای اصفهان از وجود همین صنایع بزرگ بخصوص پالایشگاه اصفهان است. شهردار اصفهان اضافه کرد: مسئولان تنها به دنبال معلول می گردند در حالی که از علت ها غافل شده اند و باید سوال شود که چرا این وضعیت برای شهر ها بوجود آمده است .




انتهای پیام/م


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.