اصفهان؛

وحدت، اعتدال و یکپارچگی ۳ پیام اصلی مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود

استاندار اصفهان گفت: حضور همه مسئولان کشوری، لشکری و سیاسی در مراسم تشییع حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکبار دیگر وحدت بین مردم و مسئولان را به منصه ظهور گذاشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در همایش سراسری کلانتری‌ها و پاسگاه‌های فرماندهی انتظامی استان با اشاره به ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: حضور میلیونی مردم برای تشییع و تدفین پیکر این فقید سعید، اقامه نماز توسط مقام معظم رهبری و پیام دلنشین حضرت آقا برای یار دیرین حضرت امام، نشان از جایگاه ویژه ایشان در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه پیام رهبری و نماز ایشان نشان از مودت و ارادت این مقام بود، افزود: مقام معظم رهبری یار دیرینه خود را از دست دادند.

استاندار اصفهان حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله رفسنجانی را نشان از جایگاه ویژه ایشان در بین مردم و وفاداری مردم به خدمتگزاری صدیق و انقلابی خواند و بیان کرد: تجلیل چند میلیونی از ایشان نشان داد که خدمتگزاران این نظام جایگاه ویژه در بین مردم دارند.

وی تصریح کرد: سومین پیام رویداد روز گذشته حضور همه مسئولان کشوری، لشکری و سیاسی با دیدگاه‌های مختلف بود که یکبار دیگر وحدت بین مردم و مسئولان را به منصه ظهور گذاشت و به عبارتی وحدت، اعتدال و یکپارچگی 3 پیام مهم رویداد دیروز بود.

زرگرپور با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در 3 سال گذشته گفت: حکومت‌ها فارغ از گرایش‌ها و ساختارها، 4 وظیفه اساسی و مهم را برای خود قائل هستند که همه مسئولان بر روی این وظایف اتفاق‌نظر دارند.

وی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین وظیفه حکومت‌ها ایجاد امنیت و آرامش است که جمهوری اسلامی ایران به برکت امام زمان(عج) و سیاست‌های کلان رهبری و اقدامات و سیاست‌های دولت یازدهم و تلاش‌های نیروی نظامی‌، انتظامی و امنیتی توانسته در این منطقه پرآشوب در یک آرامش و امنیت مثال‌زدنی به حیات خود ادامه دهد.

استاندار اصفهان اظهار داشت: دشمنان این انقلاب و اسلام و ایران لحظه‌ای از توطئه و اعزام تروریست‌ها به این کشور کوتاهی نمی‌کنند که به برکت امام زمان(عج) وجود رهبری آگاه و هوشیار و برنامه‌های دولت و اقدامات شبانه‌روزی نیروی انتظامی امنیت و آرامش به طور کامل در کشور حاکم است.

وی امنیت و آرامش روانی و جسمی مردم را از دیگر وظایف دولت‌ها برشمرد و افزود: در دولت یازدهم با اجرای طرح نظام سلامت اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است که از نتایج این طرح کاهش هزینه‌های درمان در شهرها از 40 درصد به 6 درصد و در روستاها از 40 درصد به 4 درصد است.

زرگرپور بیان کرد: در طرح تحول نظام سلامت در استان اصفهان 6 هزار و 500 میلیون ریال هزینه و 220 هزار مترمربع بیمارستان بازساری و نوسازی شده و تا پایان این دولت یک هزار و 200 تخت جدید مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و بیش از 2 هزار و 200 فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

وی سومین وظیفه و هدف دولت‌ها را معاش و اقتصاد مردم و جامعه خواند و تصریح کرد: مسائل اقتصادی موضوعی است که امروز به عنوان اصلی‌ترین مسئله جامعه مطرح بوده و دولت توانسته نرخ تورم را از 45 درصد به 7.6 درصد برساند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه کاهش نرخ تورم کاهش قیمت اجناس نیست، گفت: دولت هنوز نتوانسته رکود سنواتی را به رونق کامل تبدیل کند، ولی شروع آن قابل مشاهده است.

وی اصفهان را صنعتی‌ترین استان کشور خواند و خاطرنشان کرد: 30 درصد صنایع استان در رکود کامل هستند که 26 درصد آن‌ها مربوط به سال 92 و 6 درصد صنایع در دولت یازدهم دچار رکود شده‌اند.

زرگرپور اظهار داشت: در 6 ماه گذشته در قالب بسته‌ حمایتی رونق برای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط 900 واحد تسهیلات بانکی بین 1 تا 3 میلیارد تومان دریافت کرده‌اند و در مجموع 670 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و 44 هزارشغل تثبیت و 14 هزار شغل جدید ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه کشور با چالش‌های زیادی روبه‌رو است، تصریح کرد: آب یکی از چالش‌های بزرگ کشور است که این مسائل و مشکلات به 3 دهه قبل باز می‌گردد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه آلودگی هوا از قبل از انقلاب نیز وجود داشته، افزود: اصفهان در سال 92 آلوده‌ترین شهر کشور بوده است و تنها 76 روز هوای سالم داشته و امسال هوای سالم به 226 روز رسیده است.

وی با اشاره به اینکه امروز دیگر اصفهان جز آلوده‌‌ترین شهرهای جهان نیست‌، بیان کرد: تمام تلاش دولت این بوده است که نرخ رشد آلودگی هوا را کاهش دهد و از افزایش آن جلوگیری کند.

زرگرپور گفت: 2 نیروگاه اصفهان روزانه 500 تن گوگرد را وارد هوا می‌کردند که از سال 92 بخش مازوت سوز این 2 نیروگاه پلمپ2 و کوره‌های گچ در اطراف اصفهان نیز که روزانه یک تن گچ و گرد و خاک را وارد هوا می‌کردند تعطیل شدند.

وی با بیان اینکه افتتاح مترو آرزوی 20 ساله مردم اصفهان بود، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته درحال حاضر 12 کیلومتر از متروی اصفهان فعال است.

استاندار اصفهان اظهار داشت: مصلی بزرگ اصفهان پس از 20 سال به بهره‌برداری رسید و امروز مردم اصفهان نماز جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند و امکانات و تجهیزات مناسبی برای آن‌ها فراهم شده است.

وی افزود: راه‌اندازی ورزشگاه نقش‌جهان یکی از مهمترین نیازها و مطالبات مردم استان اصفهان بود که پس از 23 سال تحقق یافت و مسابقات فوتبال با استقبال خوب مردم در این ورزشگاه برگزار می‌شود.

زرگرپور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در زمینه نیروهای نظامی و انتظامی بر 3 محور تاکید دارند، تصریح کرد: افزایش آمادگی‌ها و به روزرسانی توانایی‌ها، شناخت کامل وظایف و تبیین دقیق فعالیت‌ها و اطلاع‌رسانی به مردم از‌جمله محورهای مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی بیان کرد: در حال حاضر کشور و استان در شرایط حساس در عرصه اقتصادی و سیاسی قرار دارد و با توجه به در پیش بودن چند انتخابات‌، دشمنان آماده هستند از این شرایط سوء‌استفاده کنند.

استاندار اصفهان تبیین دقیق فعالیت‌ها را بسیار مهم خواند و گفت: باید نه تنها در هفته نیروی انتظامی بلکه در همه زمان‌ها اطلاع‌رسانی به مردم صورت گیرد، چرا‌که اطلاع‌رسانی درست، دقیق و بهنگام برای نیروی انتظامی بسیار حائز اهمیت است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.