زاهدان ؛

ابراز نگرانی از افزایش جمعیت سالمند کشور

رئیس مرکز سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت گفت: بر اساس آمارها جمعیت سالمند کشور 8،2 درصد است که با ادامه روند کنونی به 25 درصد در سال 1429خواهد رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان، مطلق در همایش سراسری سلامت سالمندان که با حضور مسئولان وزارت بهداشت و درمان و شماری از دانشگاه های کشور در زاهدان برگزار شد گفت: شاخص امید به زندگی هم اینک در کشور در میان مردان ۷۲.۸ سال و زنان ۷۴ سال است که این شاخص در مقایسه با ۵۴ سال در زنان و ۵۶ سال در مردان تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رشد قابل توجه ای داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه این شاخص باید در زنان به ۷۶ سال و در مردان به ۷۴ سال ارتقا یابد که با روند کنونی مطابق پیش بینی ها زودتر از برنامه به آن می رسیم.

دکتر مطلق سطح آموزش سلامت در رسانه های فراگیر، شیوه ارائه خدمات بهداشتی درمانی، سبک زندگی، استرس های فردی و اجتماعی، سلامت محیط زیست و شرایط اقتصادی کشور را به عنوان عوامل موثر بر شاخص امید به زندگی مطرح کرد.

وی گفت: ما با توجه به شرايط بهداشتی و درمانی و كارهايی كه در كاهش مرگ و مير نوزادان و مادران انجام داده‌ايم، شاخص‌ها ارتقا يافته و به استانداردهای سازمان بهداشت جهاني دست يافته‌ايم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.