واکنش وزیر اقتصاد مکزیک به اعمال مالیات‌های مرزی از سوی ترامپ

وزیر اقتصاد مکزیک اعلام کرد اگر آمریکا بخواهد علیه این کشور مالیات اعمال کند، به سرعت به این مسئله واکنش نشان می دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس اینسایدر، "ایدفونسو گواخاردو"، وزیر اقتصاد مکزیک روز گذشته (جمعه) در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی اعلام کرد: "در صورتیکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا بخواهد مالیات های مرزی علیه ما اعمال کند، مکزیک آماده است تا به سرعت به این مسئله واکنش نشان دهد."

وی که هشدار داد این مسئله می تواند به یک رکود جهانی منجر شود، در ادامه افزود: "مشخص است که باید آماده باشیم که به سرعت تأثیرات چنین اقدامی از جانب آمریکا را خنثی کنیم و واضح است که چگونه این کار را انجام می دهیم. با یک اقدام مالی می توان اثر این مالیات ها را خنثی کرد."

وی در ادامه اعمال مالیات پیشنهادی از سوی دونالد ترامپ را یک مشکل بزرگ برای تمام جهان خواند و گفت این مسئله اثرات منفی بیشماری دارد که می تواند ما را به رکود جهانی دچار کند.

وزیر اقتصاد مکزیک همچنین از ژاپن و شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا بخاطر نشان دادن واکنشی معقول به تهدیدهای ترامپ در خصوص اعمال مالیات علیه این شرکت، تشکر کرد. ترامپ پیشتر گفته بود اگر شرکت خودروسازی تویوتا تولید مدل "کرولا" را در مکزیک متوقف نکند، این شرکت با مالیات های قابل توجهی از جانب آمریکا مواجه خواهد شد. با این حال، شرکت تویوتا هفته گذشته اعلام کرد این شرکت در حال حاضر هیچ برنامه ای برای توقف تولید خودروهای خود در مکزیک ندارد.

وی افزود: "شرکت تویوتا 10 شعبه در آمریکا دارد و بیش از 130 هزار آمریکایی در این شرکت ها مشغول به فعالیت هستند. اگر من به جای ترامپ بودم با آنها با احترام بیشتری رفتار می کردم."
ترامپ که قرار است 20 ژانویه سال جاری میلادی (1 بهمن) پس از برگزاری مراسم تحلیف، قدرت را بدست بگیرد، پیشتر اعلام کرده است برای شرکت هایی که در خارج از آمریکا به فعالیت مشغول هستند مالیات اعمال می کند. این مسئله می تواند به صادرات مکزیک به بزرگترین شریک تجاری‌اش یعنی آمریکا صدمه وارد کند.

دونالد ترامپ از سال 2015 یعنی زمانی که وارد رقابتهای انتخاباتی شد، تاکنون بارها از مسئله مهاجرت، شغل و تجارت در مکزیک انتقاد کرده است. همین مسائل باعث کاهش ارزش پزو و دلسرد شدن سرمایه‌گذاران بویژه در بخش خودروسازی شده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار