دو شرکت خودروسازی "هیوندای-کیا" و "جنرال موتورز" از افزایش سرمایه‌گذاری در آمریکا خبر دادند.

افزایش سرمایه‌گذاری به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی یونایتدپرس اینترنشنال؛ دو شرکت خودروسازی "هیوندای- کیا" و "جنرال موتورز" از افزایش سرمایه گذاری در آمریکا خبر دادند.

"چانگ جین هائنگ"، مدیر اجرایی شرکت خودروسازی "هیوندای- کیا" با اعلام خبر افزایش 3.1 میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری در آمریکا طی 5 سال آینده گفت: این اعتبار برای ساخت یک کارخانه جدید و راه اندازی خط تولید مدلهای "جنسیس" و شاسی بلند اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: بازار آمریکا برای ما بسیار مهم است و با موفقیت و شکست ما رابطه مستقیم دارد.

چانگ در پایان اظهار امیدواری کرد راه اندازی این خط تولید به بهبود اقتصاد آمریکا کمک کند و بخشی از انتظارات رئیس جمهور منتخب را برآورده سازد.

در همین حال، شرکت جنرال موتورز نیز اعلام کرد تا چند سال آینده کارخانه های خود در آمریکا را با تزریق بیش از یک میلیارد دلار تقویت خواهد کرد. 

یک سخنگوی شرکت جنرال موتورز به ان بی سی نیوز گفت: تصمیماتی که مبنی بر سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در آمریکا اتخاذ شده می تواند تا حد زیادی اشتغال در صنعت خودروسازی این کشور را رونق بخشد.

وی اعلام کرد با اختصاص این اعتبار می توان 1000 فرصت شغلی جدید در صنعت خودروسازی آمریکا ایجاد کرد.

این اقدام شرکتهای خودروسازی در پی تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا مبنی بر وضع مالیات های سنگین بر شرکتهای خودروسازی آمریکایی که به دنبال انتقال کارخانه های خود به خارج از آمریکا و واردات خودرو به این کشور هستند، صورت گرفت.

ترامپ پیش از این در یک پیام توییتری، به جنرال موتورز هشدار داد در صورت عدم انتقال خط تولید "شورلت کروز" از مکزیک به آمریکا، با عوارض سنگین مالیاتی مواجه خواهد شد.

افزایش سرمایه گذاری این دو شرکت خودروسازی در آمریکا که به رشد اشتغال در این کشور منجر می شود، می تواند بخشی از شعارهای دونالد ترامپ در باره رونق کسب و کار را به حقیقت نزدیک کند.

انتهای پیام


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار