اصفهان؛

سرانه هر شهروند اصفهانی پنج برابر شهروند خمینی شهری

شهردار خمینی شهر گفت: سرانه هر شهروند شاهین شهری 4 برابر و هر شهروند نجف آبادی دوبرابر ماست، این تفاوت سرانه به نوعی بی عدالتی و تبعیض محسوب می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اصغر حاج حیدری درجمع مردم خمینی شهر اظهار کرد: در این دوره پنج بلوار نیمه کاره و جدید پس از سالها آزاد سازی به بهره برداری رسید و بلوارهای 17 شهریور ،دکتر ابوالبرکات ، شهید رجائی ، شهد صدوقی ، شمش و عمادسیادت جوی آباد به پایان رسید.
وی با بیان اینکه اینکه خمینی شهر در شعاع 50 کیلومتری مرکز استان قرار دارد ، گفت :به دلیل این محدویت قانونی کارخانه های تولیدی اجازه فعالیت در خمینی شهر را ندارند و این مساله باعث شده تا سرمایه مالی و فرصت های اشتغال زائی از خمینی شهر بیرون رود.
حاج حیدری با بیان اینکه کلیه حق وحقوق قانونی سرمایه گذاران بومی خمینی شهر در قالب ارزش افزوده به شهرهای همجوار تعلق می گیرد بیان کرد: محدویت های ایجاد شده باعث شده تا میزان سرانه هر شهروند خمینی شهر با شهر همجوار فاصله زیادی داشته باشد .
شهردار خمینی شهر بابیان اینکه سرانه هر شهروند اصفهانی پنج برابر شهروند خمینی شهری است گفت: سرانه هر شهروند شاهین شهری 4 برابر و هر شهروند نجف آبادی دوبرابر ماست، این تفاوت سرانه به نوعی بی عدالتی و تبعیض محسوب می شود .
وی با بیان اینکه با وجود محدویت های مالی وقانونی در مدت سه سال گذشته رشد قابل توجه ای در بودجه شهرداری خمینی شهر را شاهد هستیم ادامه داد: هم اکنون سرانه هر شهروند خمینی شهر 250 هزار تومان است این مبالغ جوابگوئی رفع نیاز و خدمات این شهر نیست .
شهرداری خمینی شهر گفت : این منطقه به دلیل همجواری با شهر اصفهان به عنوان یکی از شهر های مهاجر پذیر مهم استان شناخته می شود و بیش از 70 هزار نفر مهاجر درآن ساکن هستند.
وی افزود: استان اصفهان یکی از شهرهای مهم کشور در جذب مهاجر است و از بین این مهاجران افراد توانمند در شهر اصفهان و کسانی که توانائی مالی ندارند در شهر های اطراف ساکن می شوند .
وی با بیان اینکه ماهانه نزدیک به 2.5 میلیارد تومان برای حقوق کارکنان و هزینه های جاری شهرداری هزینه می شود ، گفت : با توجه به شرایط سخت مالی شهرداری تلاش کردیم با حمایت شورای شهر از توان و ظرفیت خیران ،معتمدان تاثیرگذار شهر برای توسعه شهر استفاده کنیم .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار