اردبیل؛

تردد 639 هزار نفر از پایانه مرزی بیله‌سوار

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: در ۹ ماهه امسال ۶۳۹ هزار و ۳۰۷ نفر از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ ناصر نصیری در بازدید از گمرک و پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار داشت: تلاش برای توسعه مبادی ورودی از پایانه مرزی و گمرک بیله‌سوار می‌تواند بزرگ‌ترین دستاورد نه تنها برای مردم یک منطقه بلکه برای کل کشور باشد.

وی افزود: با توجه به اهمیت این مرزها در جنبه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی رویکرد دولت در شهرستان بیله‌سوار ارائه برنامه‌های راهبردی در کنار برقراری آرامش و امنیت در مرزها توسعه و تسهیل روند تجارت و صادرات و خدمات رسانی و ساماندهی مسافران آذری از مرز بیله‌سوار است.

نصیری بیان کرد: پایانه مرزی بیله‌سوار جزو پنج مرز برتر کشور بوده و از لحاظ تردد ناوگان سواری رتبه دوم کشوری و از لحاظ ضریب اشغال صندلی ناوگان عمومی مسافری رتبه نخست کشوری را داراست و با توسعه مناسبات و سفر مقامات عالی کشور به جمهوری آذربایجان این روابط در دولت یازدهم در حوزه‌های مختلف تقویت شده است و این مناسبات باعث توسعه بهره‌وری گمرک و پایانه مرزی بیله‌سوار خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه صادرات محصولات و کالاهای مختلف از گمرک بیله‌سوار در 9 ماهه امسال 130 هزار تن بوده است، گفت: صادرات محصولات از گمرک بیله‌سوار 68 درصد افزایش داشته است و براساس آمارهای در دست میزان واردات نیز از این گمرک 9 هزار تن بوده است و امسال 639 هزار و 307 نفر از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد کرده‌اند.

وی از ساماندهی محوطه گمرک بیله‌سوار خبر داد و افزود: در این زمینه 4 هکتار از این محوطه با اعتبار 130 میلیارد ریال هزینه ساماندهی شده است و طی دو ماه آینده افتتاح می‌شود و برای ساماندهی خدمات مسافران آذری در گمرک بیله‌سوار برای خرید 60 دستگاه خودروی پلاک عمومی تسهیلات کم بهره 20 میلیارد ریالی ارائه شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.