کرمانشاه؛

خوداتکایی کرمانشاه در تولید محصولات کشاورزی

در سالی که گذشت،در استان کرمانشاه به ضریب خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی دست یافتیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در جلسه نشست اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استاندار کرمانشاه و تمامی معاونین و مدیران ارشد استان در سالن شهدای دولت برگزار شد با اشاره به اهمیت تامین نیاز غذایی جامعه و افزایش تولید محصولات اساسی، افزود: در کرمانشاه در محصولاتی نظیر گندم، جو، چغندرقند، سیب زمینی و توسعه کشت گیاهان دارویی و.... به ضریب خودکفایی دست یافته ایم.

وی در خصوص توسعه کشت دانه‌های روغنی خاطرنشان کرد: سال گذشته چیزی در حدود یکهزار هکتار سطح زیر کشت دانه روغنی ما بود که امسال 4 هزار و 970 هکتار توسعه داشته است.

شهبازی با اشاره به اینکه در دیگر محصولات کشاورزی مانند گوشت قرمز، گوشت مرغ، شیر و تخم مرغ نیز روند افزایش تولید را در دستور کار داریم تصریح کرد: تا پایان سال برنامه‌های افزایش تولیدات دامپروری محقق خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه روش‌های نوین آبیاری در استان کرمانشاه گفت: وزارت جهاد کشاورزی 6280 هکتار را برای استان پیش بینی نموده که در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از محل سفر رئیس جمهور نیز اعتبارات در خصوص 30 هزار هکتار سیستم‌های نوین آبیاری در استان درنظر گرفته شده افزود: از سوی وزارت جهاد کشاورزی 25 میلیارد تومان برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تخصیص یافته است و از محل تبصره 36 نیز 556 میلیارد تومان نیز جهت اجرای پروژه‌ها به استان تحقق یافته است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.