وزارت ارتباطات تاکنون به 300 شرکت وام کم بهره پرداخت کرده است

واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صبحانه کاری در اتاق بازرگانی:دولت تصمیم جدی برای دوری از تصدی گری دارد و معتقد است که امور باید دست مردم و بخش خصوصی باشد.

وزارت ارتباطات تاکنون به 300 شرکت وام کم بهره وجوه اداره شده پرداخت کرده استبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که برای حضور در صبحانه کاری به اتاق بازرگانی رفته بود گفت:  یکی از آرزوهای مرحوم آیت الله رفسنجانی که تاکنون محقق نشده این بود که اقتصاد ایران خصوصی شود و دولت کمترین نقش را در آن داشته باشد.

وی بابیان اینکه دولت تلاش دارد تا بسترهای فعالیت بخش خصوصی را فراهم کند و در حوزه ICT همه اختیارات در اختیار بخش خصوصی باشد، افزود: جز مواردی که مربوط به امنیت کشور باشد. و همچنین ایجاد زیرساخت ها که بازدهی طولانی مدت دارند که مصلحت بخش خصوصی هم نیست که چنین سرمایه گذاری پرحجم طولانی مدتی داشته باشد و هم اکنون تمام بخش دسترسی که درآمدزاست در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.

واعظی ادامه در ادامه گفت:  تمام مجوزهای مرتبط با اخذ مجوز کاهش یافته است ولی با همه این ها بخش خصوصی با یکدیگر نمی توانند تامل کنند بطوریکه بعد از حدود هشت ماه از مجوزها و پروانه هایی که صادر کردیم نتوانستند با هم تامل کنند و از رگولاتوری خواستند که وارد شود و مقررات اتخاذ کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه باید برای روند رشد بخش خصوص فرهنگ سازی کرد، اذعان داشت: هم اکنون دو نمایشگاه الکامپ و تلکام توسط بخش خصوصی برگزار می شود و همه نمی توانیم آنها را اجبار کنیم که به صورت واحد برگزار شود اما از آن توسط بخش خصوصی حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه وام وجوه اداره شده کم بهره و با بازپرداخت طولانی مدت به 300 شرکت حوزه ICT پرداخت شده است ، تصریح کرد:  با وجود اینکه این بخش در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است اما در این مدت 117 تا 118 میلیارد تومان وام وجوه اداره شده پرداخت شده است تا کسب و کار در این حوزه در بخش خصوصی رونق بگیرد.

واعظی افزود: تاکنون جلسات متعددی با تشکل های مختلف بخش خصوصی برگزار شده اما مشکلی که وجود دارد تعداد تشکل هاست بطوریکه با وجود جلسات متعدد باز تشکل و گروهی بیرون می مانند که اتاق بازرگانی می تواند در ساماندهی آن کمک کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه حمایت از استارت آپ ها و پارک های فناوری سیاست دیگر وزارت ارتباطات است، گفت: هم اکنون بیش از 100 هزار اپلیکیشن توسط متخصصان و دانشجویان داخلی نوشته شده و مشغول به فعالیت است که گاهی توسط یک نفر و گاهی نیز یک گروه نوشته شده است.
 
وی با تاکید براینکه  استارت آپها در سال گذشته حدود 100 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در حوزه ICT بوجود آورند، تصریح کرد:با وجود فعال شدن دولت الکترونیک، بسیاری از شرکت ها فعال می شوند و هم اکنون بستری توسط شبکه ملی اطلاعات بوجود آمده است تا هر شرکتی با هر نوع توانایی می تواند در آن فعال شود.

واعظی در پایان خاطرنشان کرد: ثبت اطلاعات مالکان شبکه های اجتماعی بالای 5 هزار عضو برای مجوز نیست بلکه برای نظم دهی و مشخص شدن هویت مالکان شبکه های اجتماعی است تا با انتشار محتوا مسوولیت انتشار آن مشخص شود تا جلوی انتشار شایعات، مطالب کذب و دروغ گرفته شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار