فرماندار تنگستان:

تصویب اعتبار بزرگراه اهرم برازجان در لایحه بودجه 96

فرماندار تنگستان گفت: اعتبارات ملی بزرگراه اهرم برازجان در راستای ردیف کریدور جنوب، در لایحه بودجه 96 تصویب شد که امیدواریم تا پایان سال 96 بخش عمده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

تصویب اعتبار ملی بزرگراه اهرم برازجان در لایحه بودجه 96
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عادل دهدشتی اظهار داشت: شهرستان تنگستان بالغ بر 73 هزار نفر جمعیت دارد که 70 درصد این افراد روستانشین هستند.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت به توسعه متوازن بین شهرها و روستاها خاطرنشان کرد: در این راستا طرح‌هایی تدوین شده که بیشترین انتفاع در حوزه روستایی شهرستان تنگستان اتفاق افتاده است.

دهدشتی با بیان اینکه در این شهرستان بالغ بر 29 زمین چمن مصنوعی به بهره‌برداری رسیده است تصریح کرد: همچنین ساخت 67 بوستان امید روستایی نیز برای این شهرستان در نظر گرفته شده که بخشی به بهره‌برداری رسیده است و بخشی نیز در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار تنگستان در بخش آسفالت و زیرسازی معابر روستایی شهرستان اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید بالغ بر 280 هزار مترمربع معابر آسفالت شد که این میزان را می‌تواند با کل زمان فعالیت دولت قبل مقایسه کرد.

وی در ادامه افزود: با تخصیص بودجه پروژه‌ها و طرح‌های باقی‌مانده در حوزه عمران شهری و عمران روستایی نیز به سرانجام خواهد رسید.

دهدشتی گفت: در ابتدای حضور در شهرستان، با نگاه ویژه‌ای که استاندار محترم و پیگیری‌های نماینده محترم مردم در مجلس و همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی شهرستان، توانسته‌ایم در یک فضای همدلی، وفاق و هماهنگی، پروژه‌های اثرگذاری با اعتبارات ملی و استانی شروع کرده و به مرحله عملیات اجرایی برسانیم.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های همیشگی ما در شهرستان با توجه به معیشت و ارتباط تنگاتنگ مردم با حوزه کشاورزی، مشکلاتی است که در بخش تامین منابع آب دچار بوده و هستیم به همین منظور با تدبیر و تلاش استاندار بوشهر در سفر رییس جمهور به استان بوشهر، طرح سد خاییز در دستور کار قرار گرفت و اکنون سد خاییز از محل ماده ١٠و ١٢بحران و تبصره ٣٦ مبلغ 30 میلیارد تومان برای اجرای این طرح ابلاغ شده است.

 وی عنوان کرد: با توجه به اخذ مجوز کمیسیون ٢١٥ امیدوارم با تلاش نماینده محترم و مدیریت استان، سد باهوش در لایحه بودجه قرار گیرد.

وی با اشاره به پروژه بزرگراه بوشهر - دیر اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از این پروژه در تنگستان قرار دارد، در حال حاضر با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است و بیشترین انتفاع آن به مردم شهرستان تنگستان خواهد رسید.

فرماندار تنگستان گفت: اعتبار محور اهرم - فراشبند، بالغ بر 12 میلیارد تومان از محل سازمان دهیاری‌ها به مناقصه رفته و این اعتبار نیز وارد شهرستان خواهد شد.

دهدشتی بیان کرد: همچنین در بخش دلوار، لایروبی اسکله محمد عامری دلوار را در دست اقدام خواهیم داشت وزرای اسکله‌های دیگری مثل بوالخیرکه در این بخش وجود دارد، اعتباراتی برای لایروبی آنها و توسعه در آینده مصوب خواهد شد.

دهشتی با بیان اینکه در بحث اعتبارات ملی و جذب آن امسال تحولی در شهرستان تنگستان اتفاق افتاده است خاطرنشان کرد: این میزان جذب در تاریخ این شهرستان بی‌سابقه و بی‌نظیر بوده است.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.