کتاب پرفروش‌ نیویورک تایمز به دست نوجوانان ایرانی رسید

«من و داداش رباتم» نوشته جیمز پترسون و کریس گرابنستاین با ترجمه‌ میترا امیری از سوی انتشارات پرتقال منتشر شد.

میترا امیری مترجم در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص انتشار کتاب «من و داداش رباتم» گفت: کتاب «من و داداش رباتم» درباره زندگی پسربچه‌ای به اسم سامی است. مادر سامی دانشمند و مخترع است و پدرش هنرمند. یک روز مادر سامی تصمیم می گیرد رباتی برای او بسازد تا هر روز با آن به مدرسه برود. اما بعد از این اتفاق سامی در خانه و مدرسه با ماجراهایی مواجه می شود که داستان را جالب‌تر می کند.
 
وی افزود: مخاطب اصلی کتاب نوجوانان 9 سال به بالا هستند، اما به دلیل جذابیت این کتاب خواندن آن برای بزرگسالان و حتی خردسالان هم می تواند لذت بخش باشد.
 
امیری پیرامون علت پرفروش بودن این کتاب اظهار داشت: به نظر من یکی از دلایل استقبال مخاطب از کتاب «من و داداش رباتم» شخصیت‌های آن است که همگی ربات هستند؛ زیرا امروزه ربات‌ها نزد بچه ها از محبوبیت خاصی برخوردارند. همچنین این کتاب تم جدیدی داشته و آن ارتباط ربات ها با انسان‌هاست. از طرف دیگر در ورای داستان موضوعات بسیار ارزشمندی وجود دارد که خواندن آن آموزه‌هایی را برای بچه‌ها به همراه خواهد داشت.
 
این مترجم ادامه داد: با وجود آنکه این کتاب به ربا‌ت‌ها می پردازد اما در عمق آن می توان موضوعات ارزشمندی چون عشق و حمایت اعضای خانواده از یکدیگر را مشاهده کرد. به طور کلی تمام این عوامل و همچنین فضای طنز موجود در کتاب که خصیصه کلی آثار جیمزپترسون است، موجب شده که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شود.
 
وی در پایان پیرامون رسالت مترجمان در اجتماع خاطرنشان کرد: مترجم در کنار ترجمه باید متن و مخاطب آن را به خوبی بشناسد تا بتواند مفاهیم و آموزه های آن را به درستی منتقل کند. نکته دیگر آنکه یک مترجم می تواند با انتخاب آثاری که خاص بوده اما آنطور که باید شناخته نشده‌اند، دست به معرفی آنها بزند.

شایان ذکر است؛ «من و داداش رباتم» یکی از پرفروش‌های نیویورک تایمز بوده که اخیرا به دست نوجوانان ایرانی رسیده است.
 
در بخشی از این کتاب‌ می‌خوانیم: «ربات‌ها باید توی خانه بمانند، اتاق را تمیز کنند، صبحانه درست کنند و جواب تلفن بدهند. اگر می‌خواهید بدانید بیرون از خانه چه کارهایی انجام بدهید، آنها را به کارخانه‌ اتومبیل سازی ببرید و بگذارید سپر ماشین ها را جوش بدهند یا با آدمک‌های "بازسازی صحنه تصادف" نمایش بازی کنند. هرکاری می‌خواهید بکنید، بکنید، فقط این ربات‌ها را از من و مدرسه ام دور نگه دارید.»

«من و داداش رباتم» 320 صفحه دارد و با قیمت 14 هزار تومان توسط انتشارات پرتقال وارد بازار نشر شده است.
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار