کرمانشاه؛

اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از مایه‌کوبی رایگان سه میلیون و 700 هزار راس دام سبک استان علیه بیماری تب برفکی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  دکتر نادر پرور با بیان اینکه طرح واکسیناسیون تب برفکی از ابتدای دی ماه آغاز و به مدت 40 روز کاری انجام می شود، اظهار کرد: تا روز 23 دی ماه، حدود یک و نیم میلیون راس از جمعیت دامی داخل استان مایه کوبی شدند.

به گفته این مسئول، در مجموع حدود سه میلیون و 700 هزار راس دام سبک استان در این فاز واکسینه خواهند شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این فاز تمامی جمعیت دام سبک استان و حتی دام‌های عشایر استان که هم اکنون در مناطق ییلاقی استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان هستند، علیه بیماری تب برفکی به صورت رایگان واکسینه می‌شوند.

وی با بیان اینکه کار واکسیناسیون دام‌های عشایر خارج از استان نیز از 25 دی ماه آغاز شده، افزود: مایه کوبی دام‌های عشایر نیز در 25 روز کاری انجام می‌گیرد و پیش بینی می‌شود بیش از400 هزار راس دام خارج از استان واکسینه شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از اعزام اکیپ‌های دامپزشکی استان کرمانشاه برای مایه کوبی دام‌های عشایر خارج از استان خبر داد و افزود: در این مدت دام‌های عشایر استان کرمانشاه که در مناطق مهران، دهلران، دشت موسیان و تا قسمت‌هایی از استان خوزستان و لرستان مستقر هستند، واکسینه می شوند.

وی تب، افسردگی و بی اشتهایی دام، بروز زخم در دهان، لنگش و... را از مهمترین علائم این بیماری برشمرد و ادامه داد: این علائم موجب کاهش تولید شیر و گوشت و تلفات در دام های جوان می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه معتقد است، تلفات این بیماری در دام‌های کم سن و نوزاد همچون بره، بزغاله و گوساله سریع بوده و با توجه به اینکه ویروس این بیماری قلب دام را متاثر می‌کند، در بسیاری اوقات دام بدون بروز علائم خاصی در کمتر از چند ساعت تلف می‌شود.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، اجرا ، طرح ، تب برفکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.