دانشگاه علم و صنعت دومین دانشگاه برتر کشور

نایب رییس دانشگاه علم و صنعت گفت: طی 2 تا 3 سال گذشته این دانشگاه در رتبه‌بندی بین‌المللی جزو 2 دانشگاه برتر ایران بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین سیدین نایب رییس دانشگاه علم و صنعت در یازدهمین کنفرانس بین‌المللی حفاظت و اتوماسیون در سیستم‌های قدرت که صبح امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، بیان کرد: دانشگاه علم و صنعت قدیمی‌ترین دانشگاه کشور در حیطه مهندسی محسوب می‌شود. این دانشگاه در سال 1308 تأسیس شده و حدود 14 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند که از این میان چهار هزار و 800 نفر در مقطع کارشناسی و حدود 60 درصد در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت دارای 420 نفر هیأت علمی است که این میان 100 نفر استاد تمام 140 نفر دانشیار و بقیه استادیار هستند، اظهار داشت: حدود 2 هزار و 200 پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری از این دانشگاه منتشر می‌شود که طی 2 تا 3 سال گذشته این دانشگاه در رتبه‌بندی بین‌المللی جزو 2 دانشگاه برتر ایران بوده است.

نایب رییس دانشگاه علم و صنعت افزود: طبق نظرسنجی تایم رویترز این دانشگاه در بین دانشگاه‌های آسیا رتبه 69 و در این دانشگاه‌های کشور رتبه 3 را کسب کرده، همچنین در سال 2016 دانشگاه علم و صنعت پنجاه و هفتمین دانشگاه در بین دانشگاه‌های آسیایی و دومین دانشگاه کشور بوده است.

سیدین عنوان کرد: طبق نظرسنجی انجام شده در سال 2016- 2015 در بین 800 دانشگاه، دانشگاه شریف و علم و صنعت رتبه بین 400 تا 500 را به خود اختصاص داده اند. 

وی افزود: در سال 2017- 2016 در بین 980 دانشگاه شریف و علم و صنعت به رتبه‌ای بین 500 تا 600 دست یافتند، همچنین در رتبه‌بندی QS در سال 2017- 2016 سه دانشگاه علم و صنعت، شریف و امیرکبیر رتبه ای بین 500 تا 600 را کسب کردند که در زمینه ارجاع مقالات توسط این دانشگاه، دانشگاه علم و صنعت رتبه نوزدهم را دارد.

نایب رییس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه سرانه مقاله ISI در دانشگاه علم و صنعت 3.26 و سرانه مقاله در غیر از این پایگاه علمی 3.64 بوده، تصریح کرد: بیش از 60 درصد مقالات منتشر شده در سال 1394 از نظر رتبه بندی در ردیفQ1و Q2 قرار داشته است.

سیدین اظهار داشت: از سال 1395 دفتر تعاملات صنعتی در دانشگاه به منظور ارتباط بین صنعت و دانشگاه تشکیل شد و الان حدود 9 دفتر در سطح دانشگاه مستقر است.

وی افزود: از بعد تولید محصولات فناورانه این دانشگاه حدود 118 محصول تولید که 20 عدد از آن ها در حوزه برق است.

نایب رییس دانشگاه علم و صنعت بیان کرد: روابط بین الملل و بخش فناوری و کارآفرینی دو نکته متمایز برنامه چهارم راهبردی دانشگاه علم و صنعت در مقایسه با پنج سال گذشته بود.

خودکفایی 95 درصدی ایران در صنعت برق
در ادامه این مراسم محمد شهرتاش دبیر علمی کنفرانس بیان کرد: در این کنفرانس بر خلاف کنفرانس‌های گذشته اتوماسیون و حفاظت در زمینه سیستم‌های قدرت با هم ادغام شدند. همچنین در این کنفرانس مهمانان بین‌المللی نیز حضور داشتند و فراخوان محدود در چارچوب مجلات بین‌المللی صورت گرفت.

وی اظهار داشت: ‌معمولا کنفرانس‌ها بیشتر مقاله محور هستند ولی در این کنفرانس سعی کردیم از محققین داخلی و هشت استاد برجسته در حوزه اتوماسیون و حفاظت تقدیر و قدردانی کنیم. همچنین 15 پایان نامه کارشناسی ارشد در مرحله اول معرفی شد که از این میان پنج پایان نامه به عنوان برتر برگزیده شدند، پنج رساله دکتری نیز در مرحله اول معرفی و در نهایت سه تا از آنها انتخاب شدند. از وجه تمایز این کنفرانس نسبت به کنفرانس گذشته می‌توان به داوری اشاره کرد که در این کنفرانس در 2 مرحله صورت گرفت.

در ادامه این مراسم علیرضا شیخی دبیر اجرایی این کنفرانس بیان کرد: در این کنفرانس مهمانانی از کشورهای آلمان و انگلیس حضور داشتند همچنین امروز و فردا هشت سخنرانی کلیدی و 2 پنل و چندین گزارش ارائه می‌شود هدف از برگزاری این کنفرانس ایجاد ارتباط بیشتر میان صنعت و دانشگاه است.

در ادامه این مراسم همایون حائری مدیرعامل شرکت مدیریت برق ایران بیان کرد: فلسفه طراحی و تنظیم راه‌های حفاظتی موجود بر اساس تعادل در 2 مورد قابلیت اعتماد حفاظتی و قابلیت امنیت حفاظتی است.

وی اظهار داشت: 70 درصد بلک آوت (‌مشکلات سیستم‌های حفاظتی) ناشی از تنظیمات غلط و یا اعمال نکردن بهبود حساسیت، درست تشخیص ندادن پدیده ها، عملکرد درست اما نامناسب رله و خطاهای پنهان است.

مدیرعامل شرکت مدیریت برق ایران افزود: تاکنون 26 P.M.U در صنعت برق کشور در مسیر پیاده‌سازی کردن رمز WAPS راه اندازی شده است و 37 مورد دیگر نیز قرار است افزوده شود.

در ادامه این مراسم زمان حسینی معاون هماهنگی انتقال توانیر بیان کرد: کنفرانس‌های مهندسی برق و PSC از دهه 60 برگزار شده‌اند که از دستاوردهای این کنفرانس را می‌توان به ایجاد روحیه صنعت و پژوهش، تغییر نگرش حل مشکلات از سنتی به علمی و رشد تکنولوژی را اشاره کرد. ما در صنعت بر کشور به خودکفایی بالای 95 درصد رسیده‌ایم ولی باید در بخش حفاظت و کنترل بیش از پیش دقت و توجه کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار