تاکید امام جمعه تبریز بر نقش روحانیان در هدایت جامعه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر نقش و جایگاه روحانیان در هدایت جامعه تاکید کرد.

تاکید امام جمعه تبریز بر نقش روحانیان در هدایت جامعهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ آیت الله  مجتهد شبستری در مراسم آغاز بکار بسیج اساتید طلاب و روحانیون آذربایجان شرقی گفت : روحانیون در هر زمان منشاء برکات بوده اند اما در عصر حاضر که هجمه دشمنان به اسلام و تشیع از هر زمانی بیشتر است، نقش آنان در هدایت جامعه بیش از گذشته احساس می شود.
وی با بیان اینکه امروز ایران هراسی و شیعه ستیزی در راس توطئه های دشمنان اسلام قرار دارد، تاکید کرد : اکنون که هجمه دشمنان افزایش یافته رسالت روحانیون نیز سنگین تر شده است.
وی وظیفه اصلی حوزه های علمیه و علما را ادامه رسالت انبیا دانست و خاطرنشان کرد : انبیای الهی برای تبیین معارف توحیدی و آموزه های دینی مبعوث شده اند و امروزه نیز روحانیان در خط مقدم تداوم این راه هستند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه انقلابی بودن اساتید حوزه های علمیه اهمیت زیادی دارد، افزود: در حال حاضر انقلابی ماندن ضرورتی انکار ناپذیر است و تربیت طلاب انقلابی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
آیت الله مجتهد شبستری از اساتید طلاب بسیجی خواست ضمن توجه بیشتر برای افزایش سواد قلمی و بیانی طلبه ها بر تربیت طلبه هایی با تفکر بسیجی اهتمام ویژه داشته باشند.
در ابتدای این مراسم حجج الاسلام انتظاری و کاملی فر مدیر حوزه های علمیه استان و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا ایجاد بسیج اساتید طلاب و روحانیون را گامی مثبت برای بهره مندی از ظرفیت بالای این تشکل تاثیر گذار دانستند.
انتهای یپام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.