کرمانشاه؛

بستر توسعه باغات دیم فراهم است

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: اقلیم آب و هوایی کرمانشاه بسیار مستعد توسعه باغات دیم است و بستر برای توسعه آن کاملاً فراهم است.

گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهرضا رحیمی گفت : با بهره گیری از اختیارات مدیریت ارشد استان توانست چندی ‍پیش موانع و مشکلات ‍‍پیش روی دو واحد پرورش آبزیان در شهرستان های مرزی را رفع کند و امکان ادامه فعالیت را برای دو واحدی که در آستانه تعطیلی و از دست رفتن ملیاردها تومان سرمایه گذاری بودند، فراهم کند.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در ادامه از واگذاری اختیارات وزارت جهاد کشاورزی در برخی حوزه های تصمیم گیری به مدیران استانی خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه بسیار ارزشمند  تصمیم گیری پیرامون موضوعاتی همچون اعمال تخفیف قیمت اراضی ملی و دولتی برای طرح های تولیدی، صدور مجوز صادرات دام زنده مازاد به خارج از کشور، صدور مجوز صادرات محصولات کشاورزی استان مازاد بر مصرف و ... از سوی وزارتخانه به مدیران استانی تفویض شده که می تواند بسیار راهگشا و تحول آفرین باشد.

وی تصریح کرد: این مصوبات باید به سرمایه گذاران و کارآفرینان اطلاع رسانی شوند تا آن ها بتوانند از این ظرفیت های قانونی برای رونق تولید و توسعه فعالیت های اقتصادی خود بهره بگیرند.

 رحیمی امکان واگذاری اراضی بالای 100 هکتار جهت طرح های باغداری و آبخیزداری را یک اتفاق بسیار مهم و اثرگذار در حوزه کشاورزی معرفی کرد و گفت: استان کرمانشاه با متوسط بارندگی 400 میلیمتر در سال بسیار مستعد توسعه باغات دیم است و می توان در مناطقی همچون اورامانات، صحنه، دالاهو و حتی دامنه های اطراف کرمانشاه هزاران هکتار باغ میوه دیم ایجاد کرد و زمینه اشتغال صدها جوان را فراهم نمود.

این مدیر ارشد اقتصادی افزود: اگر امکان واگذاری اراضی طبیعی واقع در دامنه ها در مقیاس های چند صد هکتاری فراهم باشد، بستر اقتصادی شدن طرح های باغداری را فراهم می کند و جذابیت بسیاری برای سرمایه گذاران و کارآفرینان علاقه مند به این حوزه ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: کرمانشاه ، بستر ، توسعه ، باغات ، دیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.