همدان؛

اجرای طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای بزودی در همدان

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری همدان از اجرای طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای همدان تا پایان امسال خبر داد.

اجرای طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای بزودی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛احسان صباغ صبح امروز در کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان با اشاره به اینکه  همدان به افزایش فضای پارک خودرو نیاز دارد گفت: به دلیل کمبود منابع مالی نمی‌توان فضای پارک را متناسب با رشد تعداد خودروها افزایش داد.

وی با بیان اینکه در زمینه فضای پارک به دنبال مدیریت تقاضا هستیم خاطر نشان کرد: شهرداری همدان به دنبال استفاده از سیستم‌هایی است که سنجش زمان داشته و براساس قانون می‌توان در خیابان‌های مصوب توقف ‌سنج نصب کرده و قبض پارک صادر کرد.

صباغ افزایش توقف‌های زیر نیم ساعت و اجرای عدالت در استفاده از فضای پارک، روانسازی ترافیک در اثر کاهش تقاضای استفاده از خودرو شخصی، یکپارچه‌سازی مدیریت پارکینگ‌های حاشیه و غیرحاشیه در یک سامانه، ارتقا شخصیت کاری پارکبان از مامور وصول مطالبات بودن، تغییر نگران شهروندان نسبت به مدیریت پارک حاشیه و آموزش مستمر پارکبانان به منظور حفظ کیفیت ارائه خدمات را از جمله  مدیریت پارک حاشیه‌ای در همدان عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری همدان بر هوشمندسازی ترافیک شهری با تکیه بر سیستم‌های پیشرفته اطلاعاتی اشاره کردواظهار داشت: قراردادی با شرکت بخش خصوصی برای اجرای طرح مدیریت هوشمند پارک‌ حاشیه‌ای در شهر همدان منعقد می‌شود که به صورت BOT خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 40 پارکبان در سطح شهر همدان مشغول به فعالیت هستند ادامه داد:  با اجرای این طرح برای 141 نفر اشتغالزایی می‌شود که 125 نفر از آنها پارکبان خواهد بود.

صباغ با اشاره به اینکه ظرفیت پارک‌های حاشیه‌ای شهر همدان اضافه نمی‌شود عنوان کرد: براساس این طرح پارک‌های زیر نیم ساعت رایگان می‌شود و با توجه به نرخ پلکانی پارک، تعداد خودروهایی که ساعت‌های طولانی خودروی خود را در کنار خیابان پارک می‌کردند کاهش خواهد داشت.

وی ردیابی لحظه‌ای پارکبان، گزارش لحظه‌ای میزان شارژ صورت گرفته، ریزتراکنشات پارکبان و خودرو، مدیریت تعرفه پارکینگ‌ها، امکان ارائه خدمات از طریف نرم افزار همراه پارک را از جمله امکانات لحظه‌ای پارکبان برشمرد و افزود: برای معابر شلوغ تعرفه بالاتری در نظر گرفته شده که این نرخ در معابر کم ترافیک پایین‌تر است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عطار
۱۹:۴۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
به نظر من طرح خیلی خوبی چون باعث اشتغال جوانان بیکار شده و علاوه بر اون ترافیک و پارک های دوبل کم کرده و امنیت خودروهای پارک شده بالا رفته
از مسئولان این طرح سپاس گذارم...