فراز و نشیب تالار شیشه ای در هفته ای که گذشت

طی هفته گذشته ارزش کل معاملات بورس، به بیش از 238 میلیارد تومان رسید که این امر ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 347 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله است.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک وبیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در اولین روز معاملاتی بازار سرمایه، با افزایش 254 واحدی به عدد 78 هزار و 876 واحد رسید.

براساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ایران خودرو با 45 واحد،‌ ملی صنایع مس ایران با 42 واحد و سایپا با 36 واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند، در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت اصفهان با 19 واحد گسترش نفت و گاز پارسیان با 14 واحد و سرمایه‌گذاری غدیر با 13 واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

گفتنی است ارزش کل معاملات بورس  تهران به بیش از 245 میلیارد و 500 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 66 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 56 هزار و 754 نوبت داد و ستد بود این درحالی است بازار سهام بازاری به نسبت پرحجم و شاداب‌تر از روزهای گذشته را تجربه کرده که البته با افزایش اقبال خریداران در گروه‌های خودرویی و معدنی ها شاهد تقویت دسته جمعی نماگرهای منتخب خود بوده است.

در دومین روز معاملاتی بازار سرمایه، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس با افزایش 197 واحدی  بر روی عدد 79 هزار و 73 واحد ایستاد.

ارزش کل معاملات بورس، در حالی به بیش از 418 تومان بالغ شد که در بازار نقدی این بورس این ارزش به اندکی بیش از 340 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 952 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 58 هزار و 117 نوبت داد و ستد شده است.

براساس این گزارش، ارزش کل معاملات بورس، در حالی به بیش از 418 تومان بالغ شد که در بازار نقدی این بورس این ارزش به اندکی بیش از 340 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 952 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 58 هزار و 117 نوبت داد و ستد شده است.

گفتنی است بازار سهام بازاری پرحجم  و به نسبت شاداب بوده که با اقبال حقیقی ها برای جمع‌آوری سهام در گروه‌های پیشرو همچنان منتظر تداوم تثبیت اوضاع کنونی در روزهای آینده است بازاری که با وجود ریسک‌های مختلف و سایه سنگین بانک‌ها همچنان با اهداف کوتاه مدت در تالار شیشه‌ای گام بر می دارد.

اما در سومین روز بازار سرمایه، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس با افزایش 10 واحدی بر روی عدد 79 هزار و 84 واحد ایستاد.

براساس این گزارش، ارزش کل معاملات بورس، به بیش از 212 میلیارد تومان بالغ شد که این امر ناشی از دست به دست شدن 719 میلیون و 542 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 56 هزار و594 نوبت داد و ستد شده است.

گفتنی است بازار سهام در حالی نظاره‌گر اصلاح قیمتی سهام در اکثر گروه‌های پیشرو بود که پا به پای بازارگردانی سهام در گروه خودرویی ها، معامله‌گران اغلب حقیقی بازار از فرصت به وجود آمده برای جمع‌آوری سهام استفاده کرده اند.

 در چهارمین روز بازار سرمایه، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران، با افزایش ۱۹۶ واحدی به عدد ۷۹ هزار و ۲۸۰ رسید.

براساس این گزارش، ارزش کل معاملات بورس، به بیش از 226 میلیارد تومان بالغ شد که این امر ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 104 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 52 هزار و 149 نوبت دادوستد شده است، این درحالی است که در بازار دوم تالار شیشه‌ای نیز، معاملات کد به کد و درون گروهی حقوقی ها شامل تجمیع سهام 10 میلیون سهم سرمایه‌گذاری صنعت نفت به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان در محدوده صفر تابلو بوده است.

گفتنی است، تکاپوی برخی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کنار حقوقی های حامی بازار برای جمع‌آوری سهام در کنار بازارگردانی منطقی سهام باعث شده تا رفتاری عاقلانه در روند معاملات بازار در صنایع مختلف حاکم شود، بازاری که این روزها با نوسان نوبتی صنایع ارزنده روبه‌رو شده است، در این بین گروه سیمانی ها و ساختمانی ها لیدر نوسان‌گیران در میان صنایع ارزنده بازار سهام بوده است.

اما در آخرین روز کاری هفته بازار سرمایه، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس، با افزایش 101 واحدی بر روی عدد 79 هزار و 382 واحد ایستاد.

براساس این گزارش، ارزش کل معاملات بورس، به بیش از 238 میلیارد تومان رسید که این امر ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 347 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 52 هزار و 600 نوبت داد و ستد شده است.

گفتنی است بازار سهام در حالی زیر سایه معاملات کد به کد برخی حقوقی ها شاهد جمع‌آوری سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقوقی در گروه‌های پیشرو بازار به رهبری فولادی ها و معدنی ها بود که فرصت نوسان‌گیری در بازار سهام شرکت‌های کوچک باعث شد که معامله‌گران کوتاه مدت گر ،نیم‌نگاهی به گروه دارویی ها و قندی ها داشته باشند.

گفتنی است بازار سهام بازاری متعادل و توأم با افزایش فروش از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی بوده که با بازارگردانی معامله‌گران اغلب حقوقی در گروه‌های پیشرو روندی منطقی و آرام را بر کلیت معاملات بازار سهام حاکم کرده، بازاری که به پشتوانه معدنی ها و فولادی ها، شاهد تکاپوی معامله‌گران کوتاه‌مدت نگر در برخی تک‌سهم‌های بازار به رهبری گروه قندی ها و دارویی ها بوده است.

انتهای پیام/ 



 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار