وزارت بهداشت را با 8000 میلیارد بدهی تحویل گرفتیم/ در حوادثی مانند پلاسکو مردم متضرر می‌شوند

وزیر بهداشت گفت: با بدهی 8 هزار میلیاردی وزارتخانه را تحویل گرفتیم و شورای تامین اجتماعی هم در پرداخت ها به قول خود عمل نکرد.

وزارت بهداشت را با 800 میلیارد بدهی تحویل گرفتیم/ در حوادثی مانند پلاسکو مردم متضرر می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بیست و چهارمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی که ظهر امروز در اجلاس سران برگزار شد؛ گفت:طی دولت گذشته طی 7 ماه شاهد ایجاد 30 دانشکده بودیم که وزارت بهداشت را متحمل بودجه کلان بدون بازدهی لازم کرده است.

هاشمی ادامه داد: با بدهی 8 هزار میلیاردی وزارتخانه را تحویل گرفتیم و شورای تامین اجتماعی هم در پرداخت ها به قول خود عمل نکرد. 

وزیر بهداشت تصریح کرد: در سلامت مردم همانند حادثه پلاسکو نهایتا مردم متضرر می‌شوند و باید در سلامت همه سهم خود را ادا کنند.اگر در تهران زلزله پیش بیاید پناهگاه اصلی بیمارستان ها است.

وی باشاره به اینکه حدود 64 درصد تخت های بیمارستانی کشور فرسوده هستند افزود: توسعه بیمارستان ها باید از طریق شرکت های خصوصی،بیمارستان های زنجیره ای و یا خارج از کشور تامین مالی شود که به جرات میتوان گفت در این دولت 50 درصد افزایش تخت های بیمارستانی را داشته ایم و 2 هزار و 500 تخت اضافه کرده ایم.

وی گفت:زیرساخت مراقبت روان و بلوک های زایمانی از دیگر خدمات سلامت دولت است که در کنار کاهش 30 درصدی هزینه از جیب مردم قابل تامل است.

هاشمی کاهش تعدادپزشکان ایران نسبت به کشورهای همسایه و از سویی اعتراض پزشکان در افزایش تعداد و تربیت  پزشکان را از دیگر مشکلات طرح تحول دانست.

وی افزود:جای خالی 30 هزار پرستاربازنشسته طرح تحول هنوز پرنشده و شاخص تراکم پرستار و ماما با مقایسه با کشورهای منطقه کم است.

هاشمی کاهش میزان مرگ ومیر نوزادان،42 درصد کاهش قیمت لوازم و تجهیزات پزشکی،کاهش سهم بستری از 37 به 8/5 ،85 درصد پوشش هزینه درمان ناباروری،21 پایگاه اورژانس هوایی کشور،77/4 حفاظت مالی پرستاران ،بازطراحی شبکه های سلامت را از برخی دیگر از خدمات طرح تحول دانست.

وی گفت:تحول به معنای زیر وروکردن سیاستگذاران تا مصرف کنندگان است اما برخی پزشکان در طرح تحول خودزنی میکنند و مردم رانادیده می گیرند.

کاهش پرداختی از جیب مردم عامل سورفتار بیمه ها
هاشمی افزود: بیمه ها به تعهدات خود عمل نکرده اند و اینکه دولت تامین مالی نکرده نباید دودش به جیب مردم برود.

وی خرید از شرکت های دانش بنیان را گامی در اقتصادمقاومتی طرح تحول دانست و از حمایت و خرسندی رهبر کشور از عملکرد وزارتخانه خبرداد و گفت: طرح تحول را در مقایسه با اعتبارات عمومی امور مختلف خوب درنظر نگرفته اند و مجلس و سازمان تامین اجتماعی باید برای سلامت مردم برنامه های مشخصی داشته باشند.

بیمه ها زیر بار پزشک خانواده نرفتند
هاشمی بیان کرد: پزشک خانواده در فارس و مازندران اجرایی شده اما هنوز استان فارس از حمایت بیمه ای محروم است و تنها در این مسیر پزشکان عمومی مهر می زنند و بی اعتبارشده اند و بیمه گران متخصصان راقبول دارند که در برخی استان ها این غیرمنطقی است.

وزیر بهداشت نظام ارجاع و پزشک خانواده را نیازمند بودجه،تربیت نیروی تخصصی و سایر ساختارهای لازم دانست و عنوان کرد: رسانه ها و برخی پزشکان نباید به طرح تحول هجمه بزنند، بلکه باید از فرصت های شغلی که یک بار است برای ارائه خدمت استفاده کنند.

هاشمی گفت: عملکرد ارزش افزوده حدود 51 درصدبوده که امور سلامت همیشه پایین ترین رشد را در مقایسه با برخی قسمت ها داشته است و این جای تاسف دارد.

وی کارنامه نظام سلامت و دولت یازدهم در سلامت را درخشان دانست و اظهار داشت : نتایج سلامت نشان می دهد برخی دولت ها ظلم به درمان داشته اند و آمار بیماری های قلبی و فشارخون یک روزه ایجادنشده و با گذشت 30 سال شاهد این مساله هستیم.

وزیر بهداشت عنوان کرد: برخی طرح تحول را طرح تحول درآمد پزشکان می دانند و حضور پزشکان در مناطق مرزی سراوان و فعالیت های شبانه روزی را نادیده گرفته و پشت تریبون ها نظام سلامت را می کوبند.

هاشمی بیان کرد: حقوق متوسط پزشک متخصص در مراکز درمانی 2میلیون و 300 و فوق تخصص شاغل  هیات علمی در دانشگاه ها را  پنج میلیون و 800 هزار عنوان کرد و گفت: نباید مهر تایید به دروغ برخی افراد و برخی رسانه ها زد و طرح تحول و حمایت از اقشار محروم را نادیده گرفت.

هاشمی اظهارداشت: کتاب ارزش نسبی بیمه ها نشان می دهد متولیان رفاه وتامین اجتماعی کار خود رابه خوبی انجام نداده اند، چطور 85.9 میلیون دفترچه بیمه با 80 میلیون جمعیت داریم؟

سازمان تامین اجتماعی حق درمان را نادیده گرفته است
هاشمی اظهارداشت: سازمان تامین اجتماعی حق سلامت و درمان را نادیده گرفته است و باید حق مردم را در سلامت بپردازد و من به شخصه پیگیر مطالبات مردم هستم.

وی افزود: اگر 11 هزار میلیارد از سوی سازمان تامین اجتماعی وارد سلامت شود نباید در تجهیزات، ساخت بیمارستان تزریق شود بلکه شرعا حق مردم و برای سلامت است.

وزیر بهداشت گفت: وضع وزارت بهداشت در شورای عالی بیمه یک رای است و اندازه کمیته امداد و همه چیز را به تولیت سلامت ارجاع می دهند که ناعادلانه است.

وزیر بهداشت یادآور شد: با فرافه کنی و به گردن دیگری انداختن کار مردم حل نمی شود و باید برای سلامت مردم همگی گام برداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار