مشهد؛

محکومیت قاچاقچی سوخت و جاعل استاد گمرکی

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از صدور رای محکومیت برای قاچاقچی سوخت در شعب ویژه قاچاق کالا و ارز این اداره کل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید رضا کریم گفت:گمرک در حین بازرسی از یک کامیون تانکردار به اسناد ترانزیتی ارائه شده از سوی وی مشکوک و پس از تحقیق بیشتر مشخص می گردد که این اسناد جعلی و غیر واقعی بوده و فرد مذکور با رائه این اسناد قصد ترانزیت سوخت به یکی از کشورهای مجاور را داشته است.

وی گفت :بر همین اساس و به دنبال ارجاع پرونده به این اداره کل شعبه هشتم تعزیرات حکومتی مشهد ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز وارد رسیدگی شده و پس از تحقیقات اولیه از متهم و نیز در جریان بازجویی های به عمل آمده از وی در طی فرایند رسیدگی مشخص گردید وی با ارائه اسناد خلاف واقع در حال حمل و خروج این محموله به کشور افغانستان بوده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: این تانکر در داخل کشور بارگیری شده بود بر خلاف اظهارات متهم که مدعی بود در تانکرکامیون وی در گمرک پلمب شده است، از طرفی سوخت در داخل کشور به لحاظ برخورداری از یارانه دولتی دارای قیمت بسیار پایین تری نسبت به کشورهای مجاور است این انگیزه را در اینگونه افراد ایجاد می کند که برای سود بیشتر و آنی مرتکب قاچاق شده و ضربه به نظام اقتصادی کشور ارد می آورند.

کریم گفت: شعبه مزبور تخلف وی را محرز و مسلم دانسته و بر همین اساس ضمن صدور دستور توقیف کالا به نفع دولت متهم این پرونده را به اتهام قاچاق 27400 لیتر گازوئیل به پرداخت بیش از یک میلیارد و 340 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم نمود.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار